2011. április 11., hétfő

Balkon kertészkedés 5.

Múlt héten két dolgot tettem, mégpedig kísérletképpen az estikék közül szedtem ki párat, és beültettem ládába. Nagyon óvatosan kell végezni ezt a műveletet ilyen kicsike növényekkel. Az ujjammal nyúltam jó mélyen a földbe, ugyanis alá kell nyúlni a növénynek, nehogy a gyökérkéje megsérüljön a kivételnél. Mivel eléggé közel vannak a növények, nem nehéz kettőt-hármat egyszerre kiemelni, és a balkonládába már előkészített földbe tenni. A földet előtte belocsolom kissé, majd kb. 2-3 cm mély lyukakat készítek, ebbe emelem át a növénykét, vigyázva a gyökerére. Majd földdel takarom a tövét, és belocsolom. Nem kell megijedni, a növénykék kicsit sokkot kapnak, lekonyulnak, de hamar magukhoz fognak térni. Nos, most ilyenek, amik még a pohárban vannak:
És ilyenek a ládába kirakottak:

Nincs más dolog, mint naponta többször megnézegetni, és esténként meglocsolgatni. A második dolog amit megcsináltam, elültettem az uborka magokat. Kemény 8 mag volt a zacsiban, rögtön cserépbe ültettem, két magot/cserép, a közepébe, 2 cm mélyen. Jól belocsoltam, várom a csodát.

A paradicsomok is növögetnek:
A petrezselyem is nőőőő:
És a kapor is kibújt:

Mai menü? Paradicsomleves, túrós bukta, lekváros kifli.

Balkon kertészkedés 4.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése