2011. augusztus 4., csütörtök

A nagy pelenkateszt- az én verzióm

Két dolog miatt kívánkozik most ki belőlem ez a pelus téma, de mielőtt belefognék, valami más.
Látom, hogy többen jutnak el úgy a blogomhoz, hogy  rákeresnek a babakekszre, hogy milyen kekszet adhatnak a babáknak. Nem akarok semmilyen keksznek reklámot csinálni, én a Fosfovitet használom. Általában elmondható, hogy a bolti babakekszek tartalmaznak térfogatnövelőt, meg más "csúnya" dolgokat (én láttam Detki bio babakekszet, és a drogériák saját márkás temékei közt is találni babakekszet). Aki úgy gondolja, hogy nem tenné ki ennek a babát, és nagyon szeret konyhatündérkedni, azoknak ajánlom W. Ungváry Renáta cikkét a témában. Több, otthoni készítésű,finomnak ígérkező babakeksz receptjét is megtaláljuk itt.

Szóval, két dolog miatt ütött szöget a fejemben a pelus téma. Az egyik a mostanság jött rossz tapasztalat, a másik pedig egy hasonló témában íródott blogbejegyzés a babaszoba.hu-n. A blogoló anyuka-társ, ahogy a soraiból kivettem, első gyermekes, kislányos anyuka.
No, nekem cseppet nagyobb tapasztalatom vagyon, egy kislánnyal és egy kisfiúval. Már ezen tény birtokában mondom, az sem mindegy milyen nemű babáról van szó. Fiú, vagy lány? Tapasztalatom szerint (értelemszerűen) a fiúknál a pisi inkább a pelenka elülső részében gyűlik. Lányoknál inkább középen és hátul. Az sem mindegy mekkora a poci, a combi, milyen a testalkat. Azt is el tudom képzelni, hogy az is befolyásoló tényező, hogy a baba háton vagy hason fekvős...
A lányom vékonyka baba volt, nála is kipróbáltam mindenféle pelusokat, a drogériák (dm, rossmann) és kisker. láncok (spar, lidl,penny) saját márkás termékeitől kezdve a diszkont pelusokon (vasalt és vasalatlan egyaránt) át a prémium pelusokig, és akkor arra jutottam, szinte  mindegy melyik pelust választom, különösen nagy gond nem volt, de leginkább a pampers és a pampers sleep and play jött be. 


Már nagyobbacska gyerek voltam, mikor reklámozták a libero-t, mint szinte az első eldobhatós pelust. Természetesen kipróbálásra került, de ez a cucc szerkezetileg valószínűleg megrekedt ott, ahol kezdte jó pár évvel ezelőtt a pályafutását. Ennek a dereka sem túl magas, vastag, kicsit kemény is ráadásul, szóval, nem tudtam igazán megszeretni.  Vastagocskák, bár kevéssé,  a dm (babylove) és a rossmann (babydream) sajátmárkás pelusai is, azzal a különbséggel, hogy magasabb a derekuk. Mindegyik pelusról elmondható, hogy a derékgumírozásra nem túl sok figyelmet fordítottak.
Szóval, levontam a konklúziót már Nórinál, hogy a legjobb nekünk a pampers, vékony, bírja a gyűrődést, minden tekintetben, egyszerűen isteni a gumírozása, így Balázsnak is ebből veszegettem az aktuális testsúlynak megfelelőt. Közbeszúrnám, hogy pampers ugyan a pampers premium  care, kuponos akció keretében kipróbáltuk, háát, nem jött be, rendszeresen kifolyt a pisi a combjánál. Aztán eljutottunk oda, hogy hirtelen a 7-18 kilós ,azaz a 4-es méret következett, de ezt még nagynak találtam. Még nagyobb volt ugyanebben a súlykategóriában a dm-es pelus. Libero-ban ugyan van 10-14 kilósra való pelus, de mint említettem, én nem kedveltem meg, és hát a nyári forróságban  nem szívesen adtam volna a babára ilyen vastag pelust.
Mígnem, megláttam, hogy az a pelus, amire kóbor pillantást se szoktam vetni (Nórinál is vettem egyszer, mély nyomot nem hagyott, gond nem volt vele), név szerint a huggies, akciós, ééés, 10-16 kilós babákra való mérettel rendelkezik. Hurrá-hurrá, jól bevásároltam belőle két megacsomagot is. Aztán itthon jött az első adag meglepije. Ugyan vékonysága megfelel, de a szabása, háát, nem is tudom, a most 11 kilós gyerekre nehéz feladni, olyan érzésem van, mintha nem érné olyan jól körül a gyereket: a combnál lehetne bővebb, nagyobb. A gumírozása se annyira flexibilis, mint a pampers, dehát majd meglátjuk, mondta a vak.
Következő meglepi az volt, hogy a micimaci és tigris minta megfogta a gyerek ruháját. Ekkor már furcsállás ténye állt fent, dehát kimosható,nem gond. Aztán néhány darabbal később, elkezdett először oldalt távozni a pisi, aztán azt vettem észre, hogy elől lesz pisifoltos a ruha,pocitájt.
30 darabbal később meg átszivárog!!!!Elől aprócska nedves pöttyöcskék vannak a ruhán! Azt nem is részletezem, hogy milyen volt a gyerek egy-egy éjszaka után (magyarul nyakig hugya, ami azért nyáron se szerencsés, könnyen megfázik a baba, főleg ha kitakarózik, és hú,ha még reggel ébredéskor jön egy kis hígabb kaka, ajjajjjajjj...). Úgy a második ilyen eset után nem használtam éjjelre. Én nem tudom milyen szállítmányból voltak a pelusok,a második csomagnál tapasztalom, hogy egyre rosszabb. Már 3 órát se bír ki a pelenka a gyereken, átszivárog a pelenka; ha kaka kerül bele, és nem viszem azonnal kicserélni, mert épp nem vettem észre mikor történt a kakálás, akkor meg utána abszolút folyik kifelé a pisi amit ezután produkál. Éjszakára már nem használom, csak nappal, és alig várom, hogy elfogyjon. Megjegyzem, nem az a fajta vagyok, aki hagyja a gyereket órákig átpelenkázatlanul lenni. Mivel igencsak gyors az anyagcseréje, napi 6-7 peluscsere van...tehát nem arról van szó, hogy sok lenne a termék a pelenkában. Talán nincs benne kellő nedvszívó anyag. Talán belefutottam egy jó hibás adagba...
Apropó huggies. Eleinte vettem Balázsnak huggies uborkás popsitörlőt. Mert jó akciós volt, viszont sok jó tapasztalatom azzal se lett.  Max. annyi,  a többi törlőhöz képest, hogy nem szárad ki könnyen. Viszont aprócska volt, és hihetetlenül szakadt!  Lehet, hogy ez is hibás volt?!
Szóval, a pampers ami nálunk bejött, tegnap éjjel 13 órát töltött a babán anélkül, hogy a lekisebb kifolyás történt volna.
Nálunk szerencsére jó a gyerekek bőre, egyik pelusnál se tapaztaltam, hogy kipirosította volna a pelenka. Mondjuk a popsikrémem szerintem tökéletes (sudocrem). És a popsikrémen is sok minden múlik ám! No, nem azt mondom, most fogzás időben előfordul, hogy kipirosodik a lyukacska környezetében, de ennyi, és hamar regenerálódik.

Szóval, nálam a drágább pelusok (huggies, pampers premium care) megbuktak sajnos...,de mint mondom, mindenkinek más lehet a tapasztalata, nemtől, testalkattól, stb. függően.

A lidl, penny saját márkások nagyon vész esetére, mert ugyan jó magas a derekuk, de a gumírozásuk nulla. A spar-os kisebb vész esetére jó.

És amiket nem próbáltam, pl. ökopelusok. Lebomlók. Nem izgatta a fantáziámat, de ha egyszer eljutok odáig, kipróbálom ígérem. És a másik, a mosható pelusok. Hááát, míg az első babát vártam, elkacérkodtam a gondolattal, hogy esetleg mosható pelus. Aztán megszületett a baba, kezembe vettem az első eldobós pelust, és többet eszembe se jutott a mosható...

Kedves anyukák! Tessék próbálkozni, kinek mi jön be, és mi nem! Ezek az én személyes tapasztalataim, de mint az elején is írtam, többféle dologtól is függ egy pelenka sikere, vagy bukása...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése