2011. május 7., szombat

Babamenük 6-7 hónapos korú babának 1.

Kisfiamnál a hozzátáplálást 5 hónapos korában kezdtem. Ahogy betöltötte a 6. hónapot folytattam, ugyan kissé másabb táblázatokat sikerült leszednem a netről, mint annak idején Nórival használtam, de végül úgy döntöttem, a Babafalva táblázatát használom, már ami az ételek bevezetési sorrendjét illeti. 
5 hós kortól kezdtem el adni az almát, őszibarackot, burgonyát, sárgarépát, sütőtököt, céklát. A zöldségeket valamit az almát párolva, krumplival dúsítva készítettem, pároltam. Néha használtam rizspelyhet (dm-ben kapható), illetve később főztem is rizst, mivel a gabonafélék közül én a rizst használtam.
Mivel mi tápszeres baba vagyunk, így a betöltött hat hónapos kortól jó sok minden újdonság jöhetett. Banán, körte, cukkini, sali, brokkoli, tök, passzírozott zöldborsó, csirke és pulykahusi, fűszerezésnek a petrezselyem, zellerlevél, kapor, valamint, az izgalmas dolog, a glutén bevezetése. Mivel 8 hós korig most nem lesz újdonság bevezetve, így a fűszerek használatát én eltolom 7 hós korra. Ugyan a táblázat ír még zellert, uborkát sütve vagy főzve, spárgát, kelbimbót, fehérrépát, paszternákot is, meg brokkolit.de ezek eléggé aromás növények,; bepróbálkoztam ugyan a brokkolival, de nem tetszett a babának, így hát arra jutottam, hogy idő van rendesen bevezetni őket, így ezeket is csak jövő hónaptól kezdem el adni.

A glutén bevezetése

A glutén bevezetésének újabban más más "divatja" van, mint 3,5 éve volt. Erről találtam egy érdekes cikket , amelynek ötletei nagyban színesítik a bébimenük palettáját.
Szóval, a glutén bevezetésének mostani szabálya, hogy 4 hónapos kor előtt ne adjunk ilyen tartalmú ételt , viszont 6 hónapot betöltve már igen, mielőtt a baba betölti a 7 hónapot, és a legszerencsésebb ha még szopik a baba, mert akkor ez még csökkenti lisztérzékenység kialakulását is. A legegyszerűbb módja a baba szervezetének gluténnal történő megterhelésére, hogy babakekszet reszelünk a gyümölcsbe. Fontos, hogy a babakeksz tej és tojásmentes legyen (én a Fosfovit nevű kekszet találtam, de a detki keksznek is van bio baby keksze, ami tej és tojásmentes). Szóval fogunk egy kekszecskét, lereszeljük (én sajtreszelőn szoktam) és hozzákeverjük a banánhoz vagy almához, de akár a kész üveges bébigyümölcshöz is adhatjuk. Megkóstoltam a kekszet, finom, nem ízetlen! Az én kisfiam jobban szereti a sűrűbb pépeket, ezért a reszelt keksz még nagyon jó szolgálatot is tesz.
Az említett cikkből szedtem még, hogy főtt grízzel is dúsíthatjuk a babazöldségeket és párolt gyümölcsöket. Elnézve, hogy tejpépek milyen ízesítéssel kaphatók, illetve grízpépek is vannak a babaétel piacon, megspékelve azzal, hogy én is kipróbáltam egy gyümölcsös tejpépet illetve egy banános rizspépet, és kisfiamnak nem ízlett egyik se igazán - pedig jó étvágyú kis pasiról beszélek - úgy döntöttem, hogy a vacsorapapit én állítom elő, mégpedig gyümik, zöldségek és gríz felhasználásával. Így lett  nagy kedvenc eddig az alma-gríz és a répa-gríz. 

Alma-gríz pép (tízóraira vagy vacsira)

Hozzávalók: Másfél alma, és 2 teáskanál gríz. Az almát meghámozom, felkockázom és ujjnyi vízben megpárolom (ha savanykás az almánk egy tk. fruktózt adhatunk hozzá), beleteszem a grízt,és ha kell még teszek alá vizet. A grízt megfőzöm, majd még hagyom, hogy a gőzben puhuljon az almával együtt. Figyeljünk, hogy ne ragadjon le a gríz főzés közben. és ugyanakkor ne legyen túl sok víz se alatta, mert akkor nagyon híg lesz a pépünk. Negyed óra állás után botmixerrel turmixoljuk, langyosan kínáljuk.

Répa-gríz pép

Hozzávalók: Kb. 20 dkg répa (pucolatlanul mérve) és 3 tk. gríz. Elkészítése megegyezik a fent leírtakkal, de annyi vízbe rakjuk fel a répát, amennyi ellepi. 

Következő részben az egy hétre szóló  baba "étrendet" írom le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése