2011. április 5., kedd

Muffin reggelire

Két , illetve három dolog miatt készítek ma reggel muffint. Az egyik, hogy épp elfogyott a kenyér, a másik, hogy a kenyeres reggelik unalmasak lettek, a harmadik, hogy itt a blogban még soha nem ejtettem szót a muffinról. Pedig van két jól bevált receptem is! Mi nem vagyunk azok a nagy muffin mániások, néha rámjön és sütök, és kész, nem kísérletezem különösebben. Lássuk akkor a receptet!

Muffin alaprecept (9-10 db-hoz)

A tészta hozzávalói:
  • 12,5 dkg margarin
  • 12 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 16 dkg liszt (lehet fele rétesliszt, fele simaliszt)
  • 120 ml tej
  • 1 kk sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja 
Belevalónak jöhet mazsola, dió, meggy , csoki, aszalt gyümik, stb. ki mit szeret.
Szóval, a margarint egy kicsit megolvasztom, nem kell, hogy folyós legyen, csak jó lágy. Hozzáadom a cukrot, citromhéjat és kikeverem. Eztán jönnek a tojások, majd a liszt, sütőpor, tej, végül a tetszés szerinti belevaló, én ma csak mazsolát tettem bele. A sütőt előmelegítem 180 fokra, a tésztát kiadagolom a papírkapszlikba, és mehet is a süőbe, úgy 20 percre.

Mint említettem, ebből 9-10 nagyobb muffin lesz ; eredetileg 12 darabhoz írja a mennyiségeket, de annyi csak akkor lesz, ha bőven telirakjuk mindenféle aszalmánnyal, csokival stb-vel,  szóval érdemes másfél-kétszeres adagot készíteni ha csak egy kis mazsolásat vagy csokidarabkásat készítünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése