2011. május 22., vasárnap

Vajon mikor fogja átaludni az éjszakát a baba?

Miután Balázs már 6 hónapos lett, és még mindig felébredt éjjelente kétszer is, enni is kellett neki, ezért kicsit sokalltam a napi étel mennyiséget amit magához vett, és 8200 g volt a súlya, hát kicsit kutakodtam.
Függ a baba korától? Súlyától? Egyesek szerint ne adjunk neki már ilyenkor éjjel enni. Na, most vagy sikerül becsapni a babát vízzel vagy teával, vagy nem, de az biztos, hogy az éhség 1-2 óra múlva biztos megint felébreszti. Nem vagyok ennek a trükközésnek a híve. Hogy miért? Íme a válasz:
Arra jutottam, hogy az éjszaka végigalvása vagy a felébredés egyéni sajátosság a babáknál, és az anyagcsere gyorsaságán vagy lassúságán múlik. Józan paraszti ésszel nézve a kérdést: ha sokszor van output (kaka), gyors az anyagcsere, tehát éjjel is fel fog ébredni, mert az étel gyorsan átszalad rajta,keveset tud hasznosítani. Lehet itten trükközgetni mindenféle pépekkel, meg a tápszer sűrítésével, ha fel akar ébredni, akkor felébred. Szóval, most azt csinálom, hogy az elalvás előtti tápszerbe teszek 3 adagolókanál natúr rizspelyhet (én a dm-ben vettem, babarészleg, alnatura), így kibír a baba 5-6 órát alvással (figyelem!pépes cumi szükséges, a tejes cumin nem megy át). Ritkán előfordul, hogyha 9 körül teszem le aludni, akkor hajnal 4-5-ig is kibírja, de az az általánosabb, hogy 1 körül meg 5 körül ébred. Ilyenkor csak sima adag tápit kap, nincs plusz sűrítés.
Beszereztem egy 4 magvas gaponapépet is, azt még nem próbáltam. Végülis ennek  a sűrítésnek az az elmélete, hogy telíti  a baba pocit, és állítólag a teljes kiörlésű pépek még inkább birtokában vannak eme tulajdonságnak (én láttam 3, 4 és 7 magvas gabonapépet).
Mostmár elmúlt a baba 7 hónapos, 9 kiló, és a pépes trükközés ellenére még mindig felébred 1-2 alkalommal éjjelente...
Jó kísérletezgetést!De azt hiszem, ha a fejem tetejére állok, akkor is fel fog ébredni még egy darabig éjszaka enni, mert az éhség nagy úr, és nincs az az anya, aki az anyagcsere sebességét befolyásolni tudja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése