2012. május 18., péntek

Reggeli pékség

Napok óta szemezek Limara Pékségéből a mini sajtos bagettekkel. Eredetileg vacsira szántam, de kedves férjem kérésére reggeli lett belőle. Pénteki reggeli. Tegnap este beraktam a dagasztóba a hozzávalókat, és ma reggelre lőn sajtos bagett, ami még melegen vándorolt Andrissal a munkahelyre.
Limara mini sajtos bagettjének a hozzávalói teljesen olyan arányban voltak, mint azoknál a kelt tésztáknál amiket én készítek. Lássuk:

Sajtos bagettek Limara után

  • 50 dkg BL 80-as liszt (a boltban legkönnyebb kenyérliszt feliratú zacskót keresni)
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl víz
  • 0,5 dl olaj ( ami nálam 0,25 dl olíva és 0,25 dl szőlőmag olaj keveréke volt)
  • 1,5 tk só
  • 1,5 ek cukor (én ebből többet tettem, mint az eredeti receptben volt)
  • 2 dkg élesztő
Mivel most reggel készült a bagett, este bekészítettem a dagasztógépbe a hozzávalókat. Alulra a folyadékokat, bele a cukrot, sót, majd jött a liszt, és rámorzsoltam az élesztőt, vigyázva, hogy vízzel és sóval ne érintkezzen.
Fél 6-kor kimásztam az ágyból, összekaptam magam, addigra épp elkészült a dagasztás. A kész tésztát lisztezett deszkára borítottam, 10 részre szedtem, átgyúrtam, kerek bucikat formáltam belőlük és letakarva 10 percig hagytam pihenni őket.
Aztán kinyújtottam téglalap alakúra úgy, hogy a rövidebb oldal kb. 12 cm széles legyen. Aztán hosszában kettéhajtottam és felcsavartam. Sütőpapíros tepsire tetttem a 10 bagettet, és 50 fokos sütőben 10 percig kelesztettem.
Sietnem kellett, és én a kelt dolgokat formázás után a úgy szoktam keleszteni, hogy 10 perc az 50-60 fokos sütőben, aztán kiveszem onnan, és letakarva még 10 percig kelesztem idekint, míg a sütő be nem melegszik úgy 180-190 fokra. Így megspórolom a fele időt, Limara ugyanis 40-50 percig keleszti. Hát, persze azt is lehet, de ahhoz 5-kor kellett volna kelnem....és  én amúgy is így szoktam.

Szóval, mielőtt nagyobb hőfokra kapcsoltam volna a sütőt kikészítettem 2 kis hőálló edényt (szufléforma) amibe vizet raktam, és elhelyeztem a sütő két átlós sarkában, hogy tudniillik gőz képződjön, mert így talán ropogós lesz a héja a sülő terméknek.

No, mikor üzemi hőfokot elérte a sütő és mellesleg a kelesztés is megtörtént, akkor a bagettek tetejét megrakjuk reszelt sajttal (én most füstölttel) , betoljuk a tepsinket és 20 perc alatt ropogósra sütjük.

1 megjegyzés: