2012. szeptember 20., csütörtök

Zöldes-fűszeres

Eredetileg nem gondoltam,hogy ennyire zöldfűszeres napok jönnek.
Szerdán rántott halat készítettem, hát csak előre panírozott halfilé szeletekből. Ugyanis petrezselymes krumplira vágytam, és ezt sikerült kitalálni hozzá. Gondoltam salátának készítek tejfölös-snidlinges paradicsomsalit. Persze a halszeletek utoljára  kerültek elkészítésre, s akkor láttam,hogy jééé ,ennek a panírja meg jól meg van szórva rozmaringgal. No így esett,hogy petrezyelymes krumpli, snidlinges paradicsomsali mellé rozmaringos rántott hal volt. Szerencsére a rozmaring nem sok vizet zavart. És hogy mi fán terem a tejfölös-snidlinges paradicsomsali? Hát ilyenen:

Tejfölös-snidlinges paradicsomsaláta 2 főre

  • 4 szem paradicsom
  • 150 g tejföl
  • 10-15 szál snidling
  • bors
  • kevés cukor
A paradicsomot felkockáztam, de lehet karikázni is. Picit becukroztam és hagytam állni fél órát. Közben a tejfölt sóztam, csipet borsot tettem bele és elkavartam. Belevagdaltam a snidlinget, s végül beletettem a lecsöpögtetett paradicsomot. Fél-1 órára hűtőbe tettem.


A mai ebéd készítése úgy indult, hogy vettem ki egy adag csirkecombot. Gondoltam ,hogy 2 db farrészes csirkecomb van a zacskóban, és akkor a farrészekből lesz egy kis raguleves, a combokat meg kirántom. Igen ám, de a zacsiban nem kettő,hanem 3 csirkecomb volt és nem farrészes, hanem sima. Hát így alakult, hogy salátaleves lett az ebéd rántott snidlinges csirkecomb, petrezselymes rizs és fejes saláta.
A párolt rizst most úgy készítettem, hogy egy kisebb fej vöröshagymát megpirítottam, rátettem  kb. fél bögre rizst, amit feháredésig pirítottam, majd felönöttem nem egészen 2 bögre vízzel. Sóztam, kevés ételízesítőt szórtam bele. Puhára pároltam, és a végén apróra vágott petrezselyemzöldet kevertem bele.
A csirkecombok panírozásánál a tojásban snidlinget vágtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése