2012. október 9., kedd

Elmaradás stb.....

Ismét jókora kihagyás után vagyunk. Hát helló :)! S hogy miért? Hát a technika ördöge meglátogatott ismét, s aztán nem nem lehetett valami elégedett a művével, hogy szervízbe küldte a gépemet, pár nap múlva küldte ördögnét is, és a másik gép is beadta a kulcsot.
 
Ezalatt Takácséknál apuka betöltötte a 4. X-et...

A tortát nem én követtem el, de nagyon fincsi volt, feketeerdő. Mostmár azt is tudom, hogy Balus az ilyen tejszínhabos tortákat kedveli.
A blogolás nélkül telt időben nem nagyon kísérletezgettem. Találtam egy klassz habos túróspite receptet, amit anyósom tanácsára annyival javítottam, hogy állítólag az ő mamája összetört főtt krumplit kevert a túróba,hogy ne keményedjen meg, száradjon ki a cucc. Hát két kisebb főtt krumplit én is áttörtem és a töltelékhez kevertem. A tésztához adott 2 tojássárga után visszamaradt fehérjék sorsáról nem ír a recept, de azokat én a töltelék habjához raktam. Fotó sajna nem készült...de nagyjából olyan lett, mint a nosaltys recept képén látható.

Itt van az ősz újra, és itt a sütőtök szezon is. Ennek örömére már kétszer előadtam a sütőtökös krémlevest. Mivel fél kilós tököt ritkán kapni, a maradékból egyik alkalommal a gyerekeknek készítettem vitamindús finomságot: sütőtök-alma pürét. Kb. 25 dkg megtisztított sütőtököt felkockáztam, egy almát szintén, és  e két összetevőt áteresztettem a gyümölcscentrifugán. Ha lének akarjuk szervírozni, akkor hígítsuk vízzel tetszés szerint. Ha pürének akkor ne tegyünk hozzá semmit. Ez a tök olyan édes volt, hogy cukrot se kívánt.
Másik alkalommal lestem egy sült krumplis-sütőtökös receptet amit a magam képére alakítottam. Én ugyan csak egy egyszerű vacsinak adtam ezt elő, túl nagy sikerem nem volt vele, de nem adom fel, ugyanis azt gondolom, hogy egy kis hússal együtt sütve megszereti majd a família.

Krumpli sütőtökkel sütve

  • 30 dkg sütőtök
  • 50-60 dkg krumpli
  • 2 fej lilahagyma
  • bors
  • 1 mk. őrölt korander
  • olaj
  • méz
A tököt meg a krumplit egyforma hasábokra vagy tetszés szerint kockára vágom. Az olajat elkeverem a mézzel, a koriandert mozsárban összetöröm, és a mézes olajhoz adom kevés őrölt bors társaságában. Tepsi aljába kevés olajat öntök, beleteszem a tököt meg a krumplit, rászórom  a negyedekre vágott lilahagymát és megsózom, rácsurgatom a mézes cuccot. Ekkor jöhet némi kuktás segítség. Megjegyzem, ha kissé ki lenne száradva konyhai melóktól gyötört kezecskénk, akkor ne vegyünk igénybe külső segítséget ehhez a művelethez. A méz ugyanis csodákra képes a kézzel. Plánee ha egy kis olaj is rásegít. No, akkor a feladat az, hogy a mézes cuccal forgassuk át a krumpli-tök-hagyma egyveleget. S ha ez kész, akkor alufólia alá rejtve csempésszük az előmelegített sütőbe a holmit úgya fél órára. Ha megpuhult, akkor vegyük le a fóliát és pár percig pirítsuk. Kéész.
 
Most pedig jöjjön egy igazi könnyű, húsos őszi ebédnek való:
 
Almás-sajtos csirkemell háromhagymás krumplival
 
Jól hangzik a cím? Aha, hogy mi az a háromhagyma? No mindjárt kiderül. Ééés, nem utolsó szempont, hogy sietség miatt alakult úgy a recept, ahogy. Hogy emlékeztet a svájci eredetű rösztire? Aha, lehet....de nem nézegettem rösziket előtte. Csak éppen egy szaftos gyors krumpliköret kellet, és eszembe jutott a jó öreg teszínes krumpli receptem .
 
 

Hozzávalók:

  • 1 csirkemell filé szeletekre vágva
  • paprikás liszt
  • bors
  • 2 alma kb.
  • 15 dkg füstölt sajt
  • olaj
  • 60 dkg krumpli
  • 2 dl tejszín
  • bors
  • őrölt szerecsendió
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 kis csokor snidling
  • 3 centi rozmaringágról a levelek leszedve, apróra vágva
  • 5 dkg füstölt szalonna apró kockákra vágva
A csirkemell szeleteket sózom,borsozom, paprikás lisztbe forgatom és serpenyőben forró olajban elősütöm. A szeleteket tepsibe rakom, befedem almaszelettel és sajttal (vehemencia szerint reszelttel vagy szeletelttel). Az olajat amiben sült, aláöntöm.
Nagyobb krumplikat választok ,pucolás után nagylyukú reszelőn lereszelem, sózom, borsozom, szerecsendióval ízesítem, hozzányomom a fokhagymát, belekeverem a tejszínt. Végül apróra vágott snidlinget és rozmaringot keverek bele.
A megpucolt hagymát lereszelem karikára vagy vékonyra vágom és a kiolajozott tepsi alján  egyenletesen elosztom. Erre jöhet a tejszínes-krumplis keverék. Az apró füstölt szalonna kockákat rászórom a tetejére és zutty be a sütőbe mindkét tepsi. Mivel a krumpli reszelt, jó hamar elkészül (közel egy időben mindkettő). A husis tepsit addig tartsuk benn, míg szép aranybarna lesz a sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése