2011. március 9., szerda

Vacsorafinomságok 2.

Múltkor nagy lendülettel vetettem bele magam a vacsorára valók sorolásába. Aztán, amikor a második kenyérre kenősöm elkészült, ami marha jó ötletnek tűnt, de a férjemnek nem nagyon ízlett (legalábbis ezt mondta, de aztán egész jó sokat megevett belőle), akkor kicsit kedvem szegtem. Aztán meg pláne, hogy a májashoz bagettet akartam sütni, viszont egyrészt nem akart a tészta megkelni, végül a sütőm mondta be az unalmast. Hibaelhárítás: asszem a cukor kimaradt a bagett tésztából, és kétszer sóztam. Namármost, ez ahhoz vezet, hogy az élesztő nem dolgozik, és baromi sós lett a tészta. A sütőről szólva, hát a hőkeveerős funkcióm az nem működik. Történt, hogy ugye bagettsütésre bekapcsoltam, hogy előmelegítsem 180 fokra. Már ment a sütő pár perce, amikor is hopp, lecsapódott a fi-relé. Visszanyomtam, oké. Akkor lett gyanús a dolog, amikr már bent volt vagy fél órája a cucc a sütőben, és meg se moccant. Kinyitom az ajtót, hát abban a sütőben nem volt csak max. 70 fok. Na, csavartam egy kombinált programra, és akkor nagy nehezen megsüt az ehetetlen kenyerem.
Aztán kikísérleteztük az urammal, hogy mi is van, csak a légkeverést veszítettük el, vagy mást is, de jelen pillanatban úgy náz ki, csak a légkeverésem halt be.

No,akkor lássuk a kenyérre kenőst. A férjem szereti a májast, és a februári Nők lapja konyhában találtam is egy mazsolás csirkemáj parfé receptet, amit nem ártott volna némi fenntartással kezelnem.

Mazsolás csirkemáj parfé

Nagy adag lesz.

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemáj
  • 10 dkg mazsola
  • 2 ek. vaj
  • 3 dl tejszín
  • só,bors
A vajon megdinszteljük a megtisztított, feldarabolt csirkemájat a mazsolával együtt. Mikor megpárolódott, hozzáadjuk a tejszín felét, és botmixerrel simára turmixoljuk. Itt jön a feneség, mert a maradék tejszínt habbá kell verni, és hozzáadni a májas cucchoz. 1. jótanács: a tejszínnek jól le kell hűlnie, különben nem verődik fel. Vagyis nem tudjuk fekverni. 2. jótanács: a felvert habot a kihűlt májas cucchoz tegyük. Ha ez megvan, akkor betesszük a masszát hűtőbe úgy 10 órára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése