2012. március 7., szerda

Ééés a mai vacsi ...:

Sonkás - sajtos buckók


  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3,5 dl tej
  • 3 ek. olaj
  • 1 tojássárgája
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
Az ötletet Limara pékségéből szedtem, ahol hernyó kifli néven fut. Nekem az a tészta nem volt teljesen szimpatikus, ezért kicsit átalakítottam a saját bevált kelt tésztám képére. Igazán kifli formája sem lett, inkább husszúkás dagi kis bucik. Az élesztőt felfuttatjuk, és a hozzávalókat a kenyérsütővel megdagasztjuk.

Töltelék:

  • füstölt sajt szeletek
  • reszelt cheddar sajt (vagy bmilyen reszelt sajt)
  • sonkaszeletek
Nekem volt még egy kis maradék pizzaszósz a fagyóban lefagyasztva, azt is felhasználtam.

A tésztát 8 részre szedjük, és téglalap alakúra nyújtjuk. Álló helyzetben a téglalap alját kentem meg a pizzaszósszal, rátettem a szelet sonkát, meg füstült sajtot; a felső részt bevágtam 4 helyen derelyevágóval és megszórtam reszelt sajttal, eztán összetekertem a sonkás oldaltól kezdve. A formázást innen lehet megnézni.  Sütőpapíros tepsiben letakarva még 20 percig keleszettem, és 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem meg, amibe most vizet is tettem 2 kis szuflés tálba párologni.
Az enyém olyen lett, mint a fenti képen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése