2012. március 5., hétfő

Lényegretörő post.....ööööö bejegyzés

Úgy látszik, mostanság olyan dolgok kerülnek az utamba, amiket még nem készítettem. Ilyen, a vadas zsemlegombóccal. Vagyis a zsemlegombóc. Mert vadast azt nagy ritkán készítek, de zsemlegombit még sose alkottam hozzá. Le is izzadtam rendesen az összes munkafolyamatnál, mert különösebben recept után nem kutattam, hanem anyósom elmondása alapján készítettem el.  Szóval csak úgy érzésre ment a dolog, de azért leírom.

Zsemlegombóc köret

5 zsemlét felszeletelek, tepsibe sütőpapírra fektetem a szeleteket és betolom 180 fokos sütőbe, és világosbarnára pirítom. A megpirult zsömiszeleteket egy nagyobb edénybe teszem, és annyi tejet öntök rá, amennyit felszív de ne ázzon el a cucc, csak annyit öntsünk rá, hogy kányelmesen össze tudjuk gyurmázni (kb. 2,5 dl). Aztán adjunk hozzája 3 egész tojást, és kb. 5 ek. lisztet. Sózzuk, és öntsünk rá 5 ek. olajat. A tészta ne legyen se lágy, se kemény (no igeeen...) Forrásban lévő vízbe rakjunk egy gombócot, teszteljük, hogy nem zuhan e szét. Ha nem, akkor gombócoljuk a vízbe a masszát, és főzzük készre, azaz a vízfelszínre feljövéstől főzzük még kb. 4-5 percig. Itt is tesztelhető egy darabka, hogy kész van e már. Kevés olajra szedjük a megfőtt gombóckákat.

Vasárnap megkérdeztem Andrist, süssek e csörögét. Nem, mondta, mert megeszem...Az jó, mondtam, és már mentem is a konyhába csörögefánkot készíteni. Már sütöttem, avagy szerencsétlenkedtem vele tavaly, hát az nem nézett ki túl jól. Nade most! Fincsi és jól is néz ki (szerintem)




A legújabb találmány, talán már írtam is róla, a farrészes csirkecomb...hmm... az a farrész nagyjából csak levesbe való; így készült gyors húsleves a lenyesett farrészekből.

Gyors húsleves húsgombóccal



Hozzávalók:


  • 3-4 csirke farrész vagy szárny, vagy mi tetszik
  • 1,5 l víz
  • 2 sárgarépa
  • 1 kisebb fehérrépa
  • kis darab zeller
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kevés őrölt bors
  • 1 tyúkhúsleves kocka (jó ha bijó, és sómentes)
  • 15 db húsgombóc
  • ízlés szerint i mennyiségű és  fajtájú levestészta
A csirkealkatrészeket feltesszük a vízben főni. Mikor felforrt, lehabozzuk. Közben megpucoljuk s kockázzuk a zöldségeket,forrás után a levesbe tesszük az egészben hagyott hagymával és a fokhagymával, ízesítjük sóval, borssal, beledobjuk a leveskockát is. Mikor megfőtt a hús meg a zöldség (kb. 45 perc), akkor beletesszük a húsgombócot, 6-8 perc múlva pedig a tésztát (az én általam készített húsgombinak 12 perc kell a fővésre). Készre főzzük, tálaljuk.

Rövid helyzetjelentés gyerekfrontról. Nóri ismét ment oviba ma, kikúráltuk a náthát (klasszikus náthával állottunk szembe) . Balus meg antibiotikum kúrán van, jól belázasodott múlt szerdán, meg hányt is, köhögött, ezért csütörtökön a doktornőnél kezdtünk. Pénteken kicsit jobban volt, de éjjel megint jött a láz, így szombaton indult a kúra. Ma hétfő van, és látványosan jobban van: elmúlt a köhögés (stodal rásegített) , alapjáraton nem folyik az orra, és az étvágya is erősen javul. Bár fáradékony, amit én az antibiotikumnak tudok be, meg az elmúlt pár rossz éjszakának. Minden esetre ma sétáltunk egy kicsit, és mikor hazajöttünk (3 órája volt fent,mostanra 5 órát is elvan fent) nyügizni kezdett, betettem a hintába s szó szerint 2 lökés után bealudt. Betettem az ágyba és aludt 3,5 órát.
Hát ennyit az utóbbi napokról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése