2012. március 21., szerda

Tavasz = répa ? Vagy olyasmi....

Jól eltűntem megint...köszönhető annak, hogy megérkezett a tavasz, és hogy egy hétig nem voltunk itthon. No, nem volt netben hiány, csak épp ezer más érdekesebb dolog volt Szeghalmon, semmint blogoljak. Szóval, Szeghalmon voltunk , most csak egy hetet, de most apástul együtt. Máskor apa vissza szokott jönni, én meg maradok a nagyszülők örömére 2-4 hetet.

Sajnos azért az idő még nem volt annyira kellemesen meleg, mint ezen a héten, jó ha volt 10 fok, de azért már alkalmas volt arra,hogy akár napi kétszer is körözzünk kicsit a városban. Erre annál inkább szükség volt, mert Balus ismét úgy döntött, hogy ő bizony nem alszik a kiságyban, és hát napközben a nagy ágyon se...Így esett, hogy szokásától eltérően hajlandó volt 40 percet szundítani séta közben napi kétszer.
Nórikának elvittem a rollert, de csak egyszer tudtam rávenni ,hogy pattanjon rá, akkor is mindössze 30 métert volt hajlandó haladni vele. Pedig szerintem egész jól ment neki.
Baluka már nagyon szépen sétál, és sokat :-).



Már az elutazás előtti héten felfedeztem egy jópofaságot a Mintamókuson. Ez egy répás mókaság, bár semmi köze a répához. Csak a kinézete. Na, én kicsit leegyszerűsítettem, nem ételfestékeztem, és formát se készítettem, hanem a habroló formát használtam, arra csavarintottam a tésztát. Kicsit fehérrépa fílinges, de ez az enyém :-), és ismét sikere volt. 

Tojássalátával töltött kelt rolók

Hozzávalók a tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 3,5 dl tej
  • 2,5dkg élesztő
  • 2,5 mk. só
  • 2,5 ek. cukor
  • 3 ek. olaj
  • 1 tojássárga
Kelt tészta készül belőle, vagy hagyományosan, vagy a kenyérsütő gépben dagasztva. Közben előkészítjük a habroló formákat. Általában a habroló formát nem kell különösebben előkészíteni, mert e leveles tészta vajas, nem ragad, de most kelt tésztáról van szó, ezért biztos ami biztos, bekentem őket zsiradékkal (én zsírral, de lehet vajjal vagy margarinnal). Technikájára 3-4 forma után jöttem rája: a széles oldalára állítjuk, a keskenyet meg tudjuk tartani egyik ujjnkkal, másik kezünk egyik másik ujjával pedig kenünk. Maradhatnak is így felhasználásig.
Mikor megkelt a tészta, átgyúrtam, és a technikán golyóztam, hogyan is csavargassam a rolóformára. Először gondoltam, hogy majd akkor pödrök kígyókat. Kinyújtottam a tésztámat kb. 3 mm vastagra, és vágtam egy kb. 4 mm-es csíkot. Megpróbáltam megpödreni. Nem ment. Na, ekkor lett világos, hogy pödréssel nem kísérletezek tovább. Vágtam egy újabb csíkot, és csak úgy feltekertem a formára. No, ez máár működött. Közben kipróbáltam egy faksznit, mégpedig, hogy a levegőben felcsavargatás közben pödörtem a tésztán. Hát ez is jó lett. Egyre ügyesebben ment a dolog, pedig az elején rendesen bepánikoltam, hogy lassan megy, atyaég hogy fogok lemenni időben Nóriért úgy, hogy még Balut is összeszedjem meg el is rámoljam a nagyja cuccost.
No, mikor sikeresen végeztem a pödörgetéssel, akkor ment a tészta a sütőpapíros tepsire pihizni 20 percre. Addig a sütő szépen bemelegedett 180 fokra. Lekentem a rolókat felvert tojással, és mentek is süldögélni kb. 10 percre, míg piros lett a tetejük.
Kivéve a tepsit a sütőből kb. 5-6 percet pihentetjük a rolókat, mert melegen nem nagyon lehet lehúzni a tésztát a formáról. Aztán pedig óvatosan leszedjük a rolókat a formáról.

A töltelék nálam tojássaláta volt.

Tojássaláta

  • 10 dkg majonéz
  • 1 kis tejföl
  • 2-3 ek. mustár (erősségtől függően)
  • 2 tk. cukor
  • ízlés szerint zöldhagyma vagy lilahagyma igen apróra vagdalva
  • apróra vágott petrezselyemzöld
  • ja, és a tojás, 6 db főve
Majonézből és a többi hozzávalóból salialap, a főtt tojásokat is kis kockára vágva belekeverjük. Pihiztetjük kicsit a hűtőben.
A kihűlt rolókat ezzel a salátával töltjük, díszítjük salátalevélell. Kész. Tálaljuk.



2 megjegyzés: