2012. március 23., péntek

Gyors pénteki ebéd

Itt a jó idő! Ennek örömére a héten bevezettem, hogy ebéd előtt lemegyünk Baluval sétálni. Persze ennek feltétele, hogy az ebéd készen vagy majdnem készen álljon 11-re.
Tegnap ez úgy nézett ki, hogy maradt még húsleves előző napról, és másodiknak káposztás tésztát találtam ki. A káposztát lemenetel előtt lereszeltem, lesóztam, mikor visszajöttünk megpirítottam a káposztát, közben megfőtt a tészta. 
Ma pedig salátaleves volt, és az egyszerűség kedvéért tepsis kaja. Este kivettem a fagyóból 6 szelet tarját, reggelre kiolvadt. Hazafelé bandukolva az oviból, kitaláltam, hogy mi is készüljön belőle. Így jött a tepsis husi krumplival, gondolata. De hogyan is legyen, hogy a husi ne keményedjen meg, ne száradjon ki. Hát persze, az a szép darab füstölt szalonna jutott eszembe, amit múlt háten hoztunk Szeghalomról. Meg hagyma, meg zöldpaprika... No nézzük mi sült ki belőle!

Tepsis husi krumplival

  • 6 szelet tarja
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 zöldpaprika
  • kb. 20 dkg füstölt szalonna
  • kb. 1 kg krumpli
A vöröshagymát és a zöldpaprikát vékonyra lereszelem a csodareszelőmmel. A krumplit ugyanezen eszközzel meghámozom, és (késsel) vastagabb karikákra vágom. A szalonnából ujjnyi vastag szeleteket vágok.

A tarjaszeletekről leszedem a csontos részt, besózom, egyik oldalát borsozom és őrölt köménymaggal hintem meg. A sütő mélyebb tepsijébe kicsi olajat teszek, két oldalon elrendezem a szelet husikat, középre pedig a krumplit teszem. A husikra halmozok a hagymából és a paprikából, végül a füstölt szalonnából is teszek rá. Ha marad még szalonna, akkor a krumpli tetejére is teszek. A krumplit nem sózom, mert a szalonna pont eléggé sóssá teszi a végére. Lefedem alufóliával a tepsit, és betolom a sütőbe. Mielőtt lementünk bekapcsoltam a sütőt 190 fokra, hadd süldögéljen benne a cuccos.
Egy óra elteltével hazaértünk, és isteni illat fogadott minket. Benéztem a fólia alá, egy villával megszúrtam a husikat, és isteni puhák voltak, a krumpli is jó volt, kicsit átkevertem, leszedtem a fóliát, és hagytam még bent 5-6 percig.
A végeredmény:

Házi almapaprikával isteni finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése