2012. június 30., szombat

Hőőőség....már megint

Úgy adódott,hogy ma vendégeink voltak. Már tegnap előkészítettem amit lehetett, így a meggylevest, ami ilyenkor hidegen jó megfőztem, lehűtöttem és beraktam a hűtőbe. A nosalty-n találtam egy jónak tűnő receptet, részeges csirke. Jó is lett. Már tegnap besóztam (csak mértékkel) és borsoztam a csirkecombokat meg egy csirkemellet, és betekertem őket egy-egy szelet baconbe. Szorosan egymás mellé raktam őket egy kerámiatepsibe, kevés olajat öntöttem ra, lefóliáztam és mehetett be a hűtőbe. Ma csak annyi dolgom volt,hogy kivettem a hűtőből, öntöttem alája másfél deci bort, eredetileg fehéret írt, de nekem csak rozé volt, így azt használtam.  Jó egy órát volt a 220 fokos sütőben a cucc lefóliázva, aztán kivettem, és belekevertem a kicsi liszttel elkevert tejfölt és kb. 10 percre visszatoltam a sütőbe fólia nélkül. Petrezselymes krumplit és rizst készítettem hozzá.
A gyerekek nem szeretik a meggylevest, így nekik a pecsenyecsirke comb jóvoltából készítettem egy kis húslevest. Imádták mindketten.
Az meg,hogy Balus hogy szereti a petrezselymes krumplit, az csúcs :). Követeli magának mindenki tányérjából :), és képes hozzá megenni egy egész alsó combot. Jó az étvágya, még ebben a melegben is.
Sütit nem sütöttem, Andris hozott egy fincsi feketeerdő tortát az albertfalvi auchan-ból. Tisztára rá vagyunk kattanva, annyira  finom. Múlt héten is bevállaltunk egyet, igaz csak a 8 szeletes kis tortát, de nagyon fincsi volt :).
A hőség miatt többször pancsoltattam a gyerekeket a kádban, Balus háromszor volt a vízben, Nóri kétszer.

A végére pedig jöjjön a menüajánló, amiket a héten terveztem főzni. Többé-kevésbé el is készültek, igaz volt, amikor nem kellett főznöm, mert maradt előző napról.


Hétfő:

·         gombakrém leves

·         rántott cukkini, rántott gomba, rizs, tartár



Kedd:

·         rizsleves

·         sült oldalas, zöldborsó főzelék



Szerda:

·         gyümölcsleves

·         paprikás krumpli



Csütörtök:

·         tejfölös zöldbab leves

·         kukoricás csirkemell, rizs



Péntek:  

·         tojásleves

·         lucskos káposzta helyett készült a gombás-baconos sajtszószos tészta 



Szombat:

·         meggyleves

·         részeges csirke  ,petrezselymes krumpli


Vasárnap:

·         tökfőzelék ,rántott csirkemell

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése