2011. november 6., vasárnap

Dolgos, de...



...rövidke héten vagyunk túl. A sulikban dúlt az őszi szünet, de én azért levittem Nórit az oviba kétszer fél napra. Rögtön szerdán sikerült is a csütörtök reggeli programot megcsinálni magamnak, mikor is óvónéni megkérdezte, hogy kezdenénk e a gyümölcsnaptárat mi. Persze, mondtam. Aztán délben megkérdeztem, hogy sütőtököt szoktak e bevinni a szülők. Kati néni egy pillanatra meglepődött, aztán felderült az arca. Nem szoktak, mondta, de nagyon jó ötlet így halloween után. Jól megbeszéltük, hogy elkészítem másnap és melegen leviszem. Szóval, lecsapott az ötletre, mint vak sas az egérre. Én meg különben is szívesen csinálok ilyesmit.  Így kaptak az ovisok sült tököt csütörtökön.

Ismét találtam egy jó kis oldalt a neten. Mesebarlang- G-portál a neve. Na, ez nemcsak mesebarlang, hanem egyenesen kincsesbánya is! Gyerekkorunk meséi olvasható változatban, rengeteg kifestő, meg még csomó hasznos holmi. Kedvencem a Rémusz bácsi meséi is fent van, meg a Misi Mókus is. Egyébként a Rémusz bácsit a youtube-n is megtaláltam. Nórit egy kicsit nehezen sikerült rávennem, hogy nézzen bele, meg is állapította, hogy a Rémusz bácsi csúnya. Mi tagadás, úgy 25 év távlatából én se emlékeztem, hogy a  mesét magyar színészek játszák, és a Rémusz bácsit alakító színésznek az arcát befestették. Nagyon mulatságos és kicsit amatőr is mai szemmel, nade ki tudja mikor forgatták ezt a mesefilmet.

Nézzünk egy kis menüajánlót. Ezek készültek a héten.

  • gulyásleves, túrós tészta
  • zöldségleves grízgaluskával, baconbe csavart csirkemell, csirkemáj, héjában főtt krumpli a sütőben megpirítva fűszerekkel, céklasali
  • frankfurti leves, rántott hús, párolt zöldség, rizs, csalamádé
  • frankfurti leves, tojáspörkölt nokedlivel
  • salátaleves, brassói aprópecsenye, savanyúság
  • húsleves, főtt hús, főtt krumpli, almaszósz
A salátaleves nagyon érdekesen jött. Tegnap reggel megkérdeztem Nórit, hogy mit főzzünk. Erre ő: olyan levest, amiben van káposztalevél meg tojás. Hát, egy pillanatra elgondolkodtam,hogy ez milyen leves lehet? Aztán leesett, hogy ez biza' a salátaleves. Így hát anya nagy boldogan lerohant a boltba egy fej salátáért. Balunak is nagyon ízlett a leves, neki összeturmixoltam a leveleket.

Salátaleves, ahogy mi készítjük

Hozzávalók:
  • 1 fej saláta
  • 1 liter tej
  • 3 dl víz
  • 3 ek lisz
  • kevés olaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, cukor, esetleg ecet
  • fejenként egy egész tojás


Az olajból és a lisztből világos rántást készítünk, belepréseljük a fokhagymát, felöntjük tejjel és vízzel, sózzuk, cukrozzuk, felforraljuk, de közben kevergetni kell, mert könnyen leragad.
Közben a megtisztított, kisebb darabokra tépkedett salátalaevelet forró vízben megabáljuk néhány perc alatt, és ha kész, akkor hideg vízbe szedjük ki. Mikor felforrt a leves, beletesszük a salátát, és beleeresztjük egyesével az egész tojásokat. Pár percig főzzük, míg a tojás kemény nem lesz. (Ha kerámialapos tűzhelyünk van, akkor el is zárhatjuk alatta, csak hagyjuk rajta az edényt a maradékhőn kb. 10 percre.
Ízesítsük még sóval, cukorral, ha szükséges. Aki szereti ecetet is tehet bele.

A héten megint megszállt a kenyérsütés szelleme. Kipróbáltam a változatosság kedvéért két kenyérliszt keveréket a kenyérsütő gépben. Az egyiket az aldiban vettem, sokmagvas kenyérliszt keverék, a másikat a cba-ban fehérkenyér lisztkeverék. Összefoglalva mindkettőről ugyanazt lehet elmondani: ízre okés, de állagra sűrű. Összehasonlítva, ha fél kiló lisztet beteszek egy fél élesztővel, akkor a tészta kimászik a kenyérsütő gép tartályából. Ez a lisztkeverékes cucc, meg csak épp a tartály feléig kapaszkodott fel mindkét esetben (nyilván az instant élesztő ennyire képes). A teszt második fele, konkrétan a rendes sütőben való sütés tesztje még hátra van!
 Aztán a kenyerek iránti csalódottságomban sütöttem tegnap este egy jó kis kalácsot, melynek receptje az előző bejegyzésben olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése