2011. november 5., szombat

Süssünk kenyeret!

Jó néhány évvel ezelőtt, anyósom beszerzett egy kenyérsütő gépet. Nem érdekelt különösebben a téma, jó hamar le is törtük a lelkesedését, mert bár próbálkozott keményen, megvett jó sok féle kelléket (kovászt, adalékokat) csak nem akart jól sikerült kenyér kisülni. Mindig nehéz volt a belseje, vastag a héja. Egyedül a kalács sikeredett benne remekül. Így hát a házi pékség hamarost be is zárt.
Tavaly bennem is belendült a kenyérsütősdi ötlete, de én csak a sütőben készítettem el. 1-2 alkalommal jól sikerült, készítettem hagymás és burgonyás kenyeret, de hamar leálltam én is ezzel. Most viszont előtúrtam a kenyérsütő gépezetet, és elhatároztam, hogy kitanulmányozom, kitapasztalom. Ma egy könnyű, egyszerű fehér kenyérrel kezdtem. Igaz, 3 és fél órás a program, de ha nekiállok tésztát dagasztani, várni míg kel stb. kisütni, akkor így is úgy ennyi idő alatt végzek...

A legjobb, hogy tök sok mindenre lehet használni a gépet azon kívül, hogy kenyeret süt. Lehet benne kalácsot is sütni meg csak dagasztásra is használni, ha pl. kiflit készítünk. Tud ugyanis olyasmit a gép, amit a sima sütővel nem tudunk, vagy csak igen nehezen, nevezetesen párásít.

Az első próbálkozásom receptje:

- 52 dkg búzaliszt

- 1tk. instant élesztő

- 2,5 ek. cukor

- 2 tk vaj

- 2 dl tej

-1,6 dl víz

A hozzávalókat beraktam a kenyérsütő gépbe, úgy , hogy a nedves hozzávalók legyenek alul, rá a lisztet, cukrot, sót, vajat, s végül az instant élesztőt. Fehérkenyérnek való programon sült, a legenyhébb barnítással. Isteni finom lett!!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése