2011. november 20., vasárnap

A kabátos anyuka


Történt, hogy a múlt héten rájöttem, hogy kell pár apróság a gyerekeknek, mint pl. kesztyű, Nórinak még egy sál, így hát, kitaláltam, hogy elmegyek a Fontana C und A-ba. Meg hát van egy bababónusz 50%-os kuponom Balunak, amit ott tudok levásárolni 92-es méretig, és mivel már többféle ruhadarabunk 92-es, gondoltam ,legyen egy kabi, hátha jó lesz még tavasszal is. A boltba érve láttam, hogy minden kabát meg téli keigészítő a héten 25%-os kedvezménnyel van. Válogattam volna a téli kiegészíték közt, ha lett volna megfelelő, így hát azt nem vettem. Viszont kiválsztottam egy kabátot Balunak, s egy Nórinak szánt pizsivel meg a kabival besoroltam a kasszához;  mivel tudtam, hogy a kétféle kedvezmény nem összevonható, mondtam a pénztárosnőnek,hogy akkor az eredeti árból vegye le az 50%-ot. Mire ő közölte, hogy ez most nem megy, mert a gép automatikusan levonja a 25%-os kedvezményt. De, akkor most elteszi ezt a kabit, s ha vége a diszkont akciónak, menjek érte. Oké, akkor nem gondolkodtam, mert még több helyre is mentem, csak amíg átbaktattam a Vörösmarty térre a másik kétbetűs boltba, járattam a kis agyamat, hogy akkor most hogy is van ez??? Hát nehogy technikailag ne lehessen már megoldani?! És ha valaki nem tud szaladgálni a boltba hetente?
Mikor időm lett, akkor írtam is egy mailt az üzletnek. 2 nap múlva jött rá a válasz az üzletvezetőtől nagy elnézés kérések közepette, hogy értetlenül áll kolleganője félretájékoztatása előtt, természetesen technikaliag kivitelezhető a manőver, menjek be a boltba, vegyem át a kabit, és fájdalomdíjul felajánl egy kupont, ami december elején lesz beváltható, a végösszegből 25% engedmény jár majd.
No, pénteken családilag be is csattogtunk a boltba (előtte cipőt vettünk Nórinak), választottam még egy pizsit Nórinak, s mielőtt odakúsztam volna a kasszához, előrelátóan leküldtem Andrist a férfi osztályra nacit nézni. Na, ekkor jött a vicc. Odaadtam a kasszánál a papírkámat, hogy eme kabiért jöttem.  Láttam amúgy,hogy nem látom ott a kabátot. A hölgy nem is találta a háta megett. Aztán elment egy másik helyre, na ott se. Kb. háromszor kérdezte meg, hogy ezen a szinten tetettem e el. Mondom igen, másik szinten nem jártam. Mögöttem közben zúgolódott egy termetesen dagadt fiatalember, hogy nem fizethetne e mielőtt keresgélni megy a pénztáros. Rámordultam, hogy nem, ebben megerősített a pénztáros nőci is, hogy gyerekkel vagyunk, nem tolakodjon, menjenek le fizetni lentebbi szintekre (utána még kb. 12 embert küldtünk el együttesen). No, akkor előhúztam az emailt. Hiiiiii, erről hallottam, sikított fel a nő- épp ma mondta a főnökasszony ,hogy volt egy ilyen, és majdnem leharapta a fejemet, pedig nem is én voltam akkor a kasszában. No, kereste itt-ott, nem lelte. Végül megkegyelmeztem neki, és odahoztam az egyetlen darabot az eladótérből ami még kint volt(közben még ő is keresgélt, eredménytelen). Aztán megjelent valami vezető helyettes féle asszony és udvariasan elintézte a kabi blokkolását. Sűrűn elnézést kértek, reménykednek , a malőr ellenére megyek még , és átadták a kupont. Persze, semmi baj, a végén már csak röhögni tudtam a dolgon. (Mi lett volna, ha nincs kint több méretes kabi abból, amit kiválasztottam?Szerintem összecsinálta volna magát a pénztáros csajszi ijedtében hi-hi-hi) Nna, ezek jól megjegyeztek maguknak :-))))

Más.Kreatívkodjuk kicsikét. Egy ideje gyűjtöm a bébiételes üvegeket, mondván jók lesznek mécsestartónak, festünk rájuk üvegfestéssel kedves kis mintákat, és mehet is meglepinek. Nóri is besegíthet, nagyszülők biztos, de hozzájuk közel álló felnőttek is meg fognak lepődni.

Ez az első kép, amin Hófehérke van, na ezt nem felnőttnek szánom, hanem magának Nórinak. A sablont a kívánt nagyságban kinyomtatjuk, és beletesszük az üvegbe. Kontúrozóval megrajzoljuk a körvonalat, és mikor kész, akkor letesszük pihenni az üveget, úgy másnapig. Aztán pedig jöhet a festés.




Mi most ezt a két mintát készítettük el. A végeredmény egy későbbi bejegyzésben tekinthető meg.
Mááás :-)))Balukára nagyon kell figyelni, ugyanis azon kívül, hogy képes felmászni a lépcsőn a galériára, mától már a kanapéra is vígan felmászik, és persze feláll...No, hát a lépcsőmászás megakadályozása mindössze egy kilincs lenyomásával megoldható, viszont ez a kanapéra mászás nem. Hacsak be nem rakom őkelmét a járókába...:-)
Egyre hidegebb van, a mai nap meg kifejezetten gusztustalan, sötét volt. Hát, nézzünk egy jó kis  ide illő verset.


Donászy Magda: Őszutó

Búcsúzkodik a tarka ősz.
A rozsdamarta lomb
a földre hull. A föld hideg,
kemény, akár a csont.
Agg ágakon a cinkepár
Fejét behúzva vár.
Ki tudja, ki: hová repült
a fény, a dal, a nyár?
Hová repült a sok barát,
madárka- ismerős?
Ki tudja, mért, hová repült
a nyár után az ősz?




Minap vendégek jöttek, és vacsira készítettem töltött kifliket. Jó kis étel, csak kézbe kapja az ember egy bögre teával és mehet. Bár én karamellás tejet és forró csokit készítettem hozzá.

Kolbászos-sajtos és fokhagymás-sajtos töltelékkel töltött kifli

A tésztája az egyszerű kelt tészta, ígyen:

  • 75 dkg liszt
  • 4 ek. cukor
  • 2 mk. só
  • 2 tojássárga
  • 11 dkg zsír
  • 4,5 dl tej
  • 40 g élesztő
A tejet megmelegítjük, és az élesztőt egy deci langyos tejben, egy teáskanál cukorral felfuttatjuk. Előkészítjük közben a hozzávalókat, s ha az élesztő
felfutott, összedagasztjuk, majd langyos helyen, letakarva 1 óra alatt jól megkelesztjük.Közben előkészítjük a töltelékeket. Az első a kolbászos.

Hozzávalók a kolbászos töltelékhez:
  • 10-15 dkg füstölt kolbász Szeghalomról Lalitól
  • 8-10 dkg füstölt szalonna, szintén Lalitól
  • 20 dkg párizsi egyben (ez csak azért, hogy lazább legyen a töltelék, de el is hagyható, akkor viszont több kell a kolbiból)
  • fél fej vöröshagyma
  • 1 tojás
  • reszelt sajt
A hozzávalókat a sajt kivételével nagyobb darabokra vágom, és az aprítóban összedarálom. Összekeverem a nyers tojással, és kész.Só nem kell bele!!!

Fokhagymás töltelék

  • néhány gerezd fokhagyma
  • kevés lágy zsír (sült zsír Lalitól :-)))
  • reszelt sajt
A fokhagymát összezúzzuk ,kicsit megsózzuk és kevés lágy zsírral elkeverjük.

Amikor a tésztánk egy óra elteltével megkelt, három részre osztjuk.  A  cipókat átgyúrjuk, és kb. 3-4 mm vastag köröket nyújtunk belőle, majd a köröket 8 cikkelyre osztjuk. Pakolunk a töltelékből a tésztacikkelyekre, rá még reszelt sajtot is teszünk és kifliket formézunk belőle: felgöngyöljük  a széles oldaltól kezdve.
A fokhagymás töltelkkből kenünk a tésztacikkekre, majd reszelt sajtot teszünk rá, felgöngyöljük. 
Sütőpapíros tepsire tesszük a kifliket, pihentetjük kb. 20 percet, majd megkenjük a tetejét tojással és szórunk rá sajtot. A fokhagymásra szórhatunk oregánót is. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütjük.



Menüajánló:

Sütőtökös krémleves, tejfölös-fokhagymás-sajtos hússzelet rizibizivel
lencseleves kolbásszal, levelestészta töltve ezzel-azzal (például ötlet vételezhető innen )
magyaros burgonyaleves, lecsós s.tarja rizzsel
paradicsomleves, sörtésztában sült csirkemell (lehet belőle mátrai borzaska is sajt és tejföl kell hozzá pluszban) sült burgonya, savanyúság
frankfurti leves, kolbásszal töltött szűzpecsenye finom puhára sütve (a husit megtöltötte nekünk Lali), krumplipüré, aprócska savanyú ubi
gulyásleves, aranygaluska vaníliasodóval
fokhagymakrém leves, borsos tokány, tarhonya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése