2011. december 13., kedd

Felfedezések

Hát nyakig benne vagyunk a göthös szezonban. Vagyis a felsőlégúti megbetegedések idejét éljük itthon. rajtam kívül mindenkit elkapott már az utóbbi 1-2 hétben így vagy úgy, minden esetre úgy érzem nem nagyon akarunk belőle kikecmeregni. Nóri múlt héten már ment oviba, ehhez képest ma reggel hőemelkedése volt, meg folyik az orra, de a hőemelkedés gyógyszer nélkül elmúlt (ilyen hőre, hogy 37,1 ugye még gyógyit se adunk...), a kedve jó. Kicsit orrcsöpizünk és kész, holnap után meg megyünk le a doktornőhöz, hátha addig lesz valami, vagy nem leszen semmi.
Baluka is jól volt már, se köhögés, se orrfolyás, ehhez képest vasárnap elkezdett folyni az orra, mára meg köhög. Jó, hogy tegnap voltunk ellenőrzésen, és tök jónak talált mindent az orvos, mostmár nem kell hörgőtágító, jöhet a köptető.
Szóval, az egyik felfedezésem az orrfújással kapcsolatos. Mielőtt Nóri született, lista szerint vettem pár dolgot, mint pl. porszívós orrszívó. Nagyon szörnyűségesnek tűnt, fú, porszívóval kiszívni a gyerek orrából a váladékot...pffff...Szerencsére sose kellett használni, jól elvolt a dobozában a pelenkázó szekrény aljában. Mikorra Nórinak komolyabb megfázása lett,már akkora volt, hogy klasszul megtanult orrot fújni.


Most viszont Balunál bizony elő kellett vennem. Viszolyogtam is rendesen, hosszasan tanulmányoztam az üvegből készült micsodát. Nna, az én kisfiam azt se tűri, ha az orrából kifolyó cuccot le akarom törölni; orrcsepp beadása? ááááááhhh. Na, hogy is lesz ez az orrszívósdi???Muszáj, nagyon muszáj, mert ha a váladák nem jön ki, abból gubanc lehet, mint pl. arcüreg gyulladás. No, az első kísérlet persze fájdalmas ordítással végződött. Aztán kicsit mindig könnyebb lett, bár nem mondom, hogy szó nélkül tűri. A hatodik akció körül, ami ma volt, kicsit lehidaltam. Ugyan mikor meglátta, hogy készítem a porszívót meg az orrszívót, nem tetszését fejezte ki, de mikor ölbe vettem, a fiatalember játékosra vette a figurát, és ő dugta a nóziját a cső fölé. Szóval úgy tűnik, hogy rájött, ez nem egy kínzó szerszám.

A másik felfedezésem pedig egy honlap. Annak kapcsán keveredtem ide, hogy ma, amikor lándzsás utifű szirupot vettem a dm-ben, nézegettem kicsit az ebben a kupacban lévő holmikat. Megláttam egy olyan dobozt, hogy izlandi zúzmó, gyerekeknek 1 éves kortól, köhögésre. Csak ott akkor nem tudtam megfejteni milyen köhögésre. Hát, mostmár tudom, hogy szárazra. Nos, ezt egy klassz honlapról tudtam meg, címe, hogy Jobbulást. Érdemes olvasgatni, kétgyermekes háziorvos anyuka blogja. Kirááály!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése