2011. december 31., szombat

Szilveszter, újév 1.



Nórika Vastag Csabi rajongó lett...:-)Íme az aranyruhás fiú klippje.

Hát akkor szilveszter. Ha szilveszter, akkor sajtos roló, amit nem én szoktam készíteni, de az idén én készítettem.

Sajtos roló

Hozzávalók kb. 50 darabhoz

  • 2 cs. fagyasztott levelestészta (2x500g)
  • 1 tojás a kenéshez
A krémhez:

  • 6 dl tej
  • 6 tk. liszt
  • 5 tojássárga
  • 25 dkg margarin
  • 2 -3 mk só
  • 30 dkg reszelt sajt (lehet vegyesen, tetszés szerint)
  • plusz további kb. 10-15 dkg reszelt sajt a mártogatáshoz
A levelestésztát kiolvadás után kinyújtjuk (én ketté szoktam vágni a tömböcskét, mégiscsak könnyebb így nyújtani :-)), és hosszú csíkokra vágjuk. Feltekerjük a rológyártó csövekre (a szélesebb végétől kezdjük, és kicsit hagyjunk ki, hogy könnyebb legyen leszedni ha kész), egy nagy tepsibe sütőpapírt feketetünk erre rakjuk a feltekert tésztát, megkenjük tojással, és 170 fokos előmelegített sütőben 10-13 perc alatt megsütjük. Mikor kicsit hűl, akkor leszedjük a rolókat a csövekről.

Krém elkészítése:
A lisztet simára kavarjuk a tejjel és sűrű pépet főzünk belőle. Mikor levettük a tűzről, még forrón egyenként belekeverjük a tojássárgákat. A margarint a sóval robotgéppel kikeverjük. A kihűlt pépet részletekben hozzáadagoljuk felváltva a reszelt sajttal. Jó habosra keverjük. Ezzel a krémmel töltjük meg a rolókat kiskanál vagy tortadíszítő segítségével, végüket reszelt sajtba mártjuk. Kész, mehet egy éjszakára hűtőbe, de nem muszáj :-).

Bőrös malachusi sütve

Hozzávalók

  • egy darab bőrös malachusi kb. 2- 2,5 kg -os
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 3 tk. egész kömény
  • 1 tk. rózsabors
  • nagyszemű tengeri só
  • olaj
  • 2-3 citrom
A malachusi bőrét beiradalom, úgy,hogy a husiba ne vágjak bele. A megpucolt vöröhagymát, gerezdekre szedett és szintén hámozott fokhagymát aprítógépbe teszem, beleszórom még a borsot, meg a köménymagot, és jó pépesre aprítom. A malacra olajat öntök és bedörzsölöm a sóval meg a fűszeres péppel. Általában ilyenkor nem szoktam sózni, mert kivonja a vizet a húsból és száraz meg kemény lesz, de ekkora darab húsnál tapasztalatom szerint nem működik a sütés előtt sózom technika. Szóval, mikor jól bedörzsiztem, beleteszem egy műanyag edénybe, lefedem folpack-kal és legalább egy éjszakára hűvösre teszem. Aztán megsütöm. Felmelegítem a sütőt 230-250 fokra, így sütöm kb. 20 percig, aztán 2 citrom kifacsart levét aláöntöm, meg úgy egy csésze vizet, és 200 fokon letakarva sütögetem tovább. Ha kell még öntök alá vizet, facsarok rá 1-1 citromot. A citrom savassága remekül puhítja a husit. Elkészülési idő kb. 2,5-3 óra....
Melléje párolt káposztát kínálok, amit én vegyesen szoktam fehér és lilakáposztából előállítani.

Párolt káposzta

  • 1 kisebb fej fehárkáposzta
  • 1 kisebb fej lilakáposzta
  • 1 nagy fej vöröshagyma apróra vágva
  • 2 ek cukor
  • köménymag (lehet egész, de aki nem szereti, őröltet is használhat)
  • ecet
A káposztát késsel felvágom csíkokra, és besózom, hagyom áll fél órácskát. A hagymát megpirítom, mikor már puha, akkor rádobom a 2 ek cukrot karamellizálódni meg a köménymagot. A káposztát kinyomkodom a levétől és a hagymához teszem. Szépen párolom míg puha nem lesz (előfordul,hogy vizet is kell alája löttyinteni), ha kell sózom. Mikor megpárolódott, akkor ízesítem ecettel, sóval, cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése