2011. december 13., kedd

Gyorsan valami finomat vacsira?

Az örök klasszikus a kelt tészta...Tegnap nagyon megkívántam, de kicsit alakítottam a formán. Múlt héten is sütöttem egy alkalommal, egy részét simán kiflinek készítettem el, töltelék nélkül, pár darabba pedig tettem egy darabka virslit, a tetejére meg reszelt sajtot (a megkülönböztetés miatt). Tegnap pedig egy zacskó aszalt tőzegáfonya adott ihletet a következőhöz.

Aszalt tőzegáfonyás-mazsolás briós

Hozzávalók kb. 16 darabhoz:

  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 3 dl langyos tej
  • 7 dkg vaj vagy zsír
  • 1 tojás sárgája
  • 3 ek cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 mk. só
  • 1-1 marék mazsola és aszalt tőzegáfonya
  • kenéshez 1 tojás,
  • a tetejét szórni barnacukor
A szokásos módon kelt tésztát készítünk, melyet egy óra alatt duplájára kelesztünk. Kétfelé vágjuk a tésztabucit, majd  némi átdagasztás után henger alakúra formázzuk. A hengerből darabkákat vágunk, azokból kisebb kígyókat sodrunk, majd briós alakúvá formázzuk őket (felcsavarintjuk). kizsírozott tepsibe rakjuk a brióskáinkat, míg a sütő bemelegszik kib. 180 fokosra, addig hagyjuk kelegetni a cuccot. Majd mikor elég meleg a sütő, tojással megkenjük a brióst, megszórjuk barnacukorral, és szép pirosra sütjük.
Forró kakaóval, esteleg vajjal, lekvárral kínáljuk.

S hogy mi volt a mai menü?
Tojásleves, hagymás pirított csirkemáj, zelleres krumplipüré
Ha már csirkemáj, találtam egy nagyon ígéretes receptet is, katt ide, ha érdekel

További menüajánló:
Francia hagymaleves, rizses hús
Tejfölös karalábéleves sajtos nokedlivel, rántott csirke steak burgonyával, házi csalamádé.

Hát, röviden ennyi mára, vár a beteg kislányom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése