2012. február 17., péntek

Mese a paradicsomos húsgombócról

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy iskolai menza. Vagyis sok iskolai menza, úgy 20 évvel ezelőtt, ahol elég sokszor adtak a gyerekeknek paradicsomos húsgombócot. Biztos sokan emlékeznek rá.
Hát, ezzel szemben otthon anyu nem főzött ilyet sose, meg töltött paprikát se, mert apu nem szerette. És én sem főztem.
Ma azon gondolkodtam, hogy mi is legyen az ebéd. Először a fasírt jutott eszembe, de ahhoz annyira nem volt kedvem. Utána ugrott be, hogy paradicsomos húsgombóc. Gyorsan felcsaptam hát a Horváthilonát, de láss csodát abban ez az étel nem szerepel. Hanyagoltam most a netet, aztán arra jutottam, hogy hát csak úgy készülhet a húsgombóc, mint a töltött káposztába, vagy töltött paprikába. A paradicsomszósz meg csak paradicsomszósz. Első nekifutásra nem is lett rossz.

Paradicsomos húsgombóc

  • 500 g darált hús
  • 3 és fél csapott marék rizs
  • 2 egész tojás
  •  
  • 3 gerezd fokhagyma zúzva
  • 1 dl víz
  • 1 tk. pirospaprika
  • 0,5 mk. őrölr bors
  • 0,5 mk. őrölt kömény
  • 1 mk. natur vegeta
A paradicsomszószhoz:

  • 1 l paradicsomlé
  • 7,5 dl víz
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 szál zeller
  • cukor
A darált húst összekeverjük a többi hozzávalóval, és hagyjuk állni 20-30 percet. Kicsit lágy lesz a massza, de a tojás összefogja.
A paradicsomlét a vízzel és a fűszerekkel felforraljuk, majd lejjebb vesszük alatta a lángot. (nehogy szétmenjen a gombóc) A masszából gombócokat formázunk, és az éppenhogy rotyogó paradicsomlébe eresztjük őket. Pár percig hagyjuk alacsony lángon, majd kissé feljebb vesszük alatta, hogy csendben forrjon. Közben burgonyát főzünk sós vízben köretnek.
A gombócokat kb. 30 percig főzzük, majd olajból, és 3 púpos ek. lisztből rántást készítünk , amivel berántjuk a paradicsomlét, s még további 5 percig főzzük.
Az elkészült paradicsomos húsgombócot a főtt burgonyával tálaljuk.

Levesnek tarhonyaleves készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése