2012. február 3., péntek

From wednesday to friday

Ez a hét a szerdával kezdődött.
Elhúzódó betegeskedésünk miatt jeleztem az oviban hétfőn, hogy csak szerdától megyünk. Szerda reggel úgy csomagoltam össze Nórit, hogy szerda=torna, szóval készítsük elő a tornacuccot. Megérkezve az oviba, azt látom, hogy a gyerekeket boldogan öltöztetik a szülők jelmezbe...Mi a fene folyik itt?????Kicsit lepadlóztunk mindketten, mikor is odaért Barnus anyukája, kitől is felvilágosítást kaptam, hogy a farsangot előrébb hozták péntekről szerdára...Nna, azt hittem ott helyben a guta üt meg. Diplomatikusan megszorongattam az óvónénit, hogy nem szóltak erről a változásról, micsoda dolog ez?! Mire a mentegetőzés: én csak egy óvónéni vagyok...stb....(Hát csak zárójelben jegyzem meg, hogy pontosan tudja óvónéni, mióta nem voltunk oviban, hiszen a különórák miatt vezetik a távolléteket...)
A jelmezünk az épp a mosógép mellett sorakozott, mert ki akartam mosni és vasalni. Mint utóbb megtudtam, Nóri szerette volna ha be van sütve a haja, meg el szerette volna vinni a 7 törpét, meg a kiskosarat. Hát ez így ilyen tempóban nem ment...Szóval hazafutás, kis vasalás,  iszkiri vissza, a ledöbbenésből magához térő gyerek átöltöztetése stb....Gyors fotó:


Ez a farsangosdi mindössze azért érintett fájdalmasan, mert ez volt Nóri első farsangja az oviban.Hát nem egészen így képzeltem el. Meg Nóri sem.

Melegszendvics

  • 25 dkg füsölt főtt tarja vagy párizsi, vagy löncshús

  • 5 dkg lángolt kolbász

  • 5 dkg füstölt szalonna

  • 1 fej vöröshagyma

  • 1 egész tojás

  • mustár ízlés szerint

  • kb. 2 ek. tejföl

  • só (ha szükséges)

  • bors

  • pirospaprika

  • 2 ek. friss vagy 1 ek. szárított petrezselyemzöld

  • reszelt sajt
     


  • A felvágottfélét, hagymát, szalonnát, kolbászt aprítóba tesszük, összeapírítjuk. Hozzákeverjük a többi hozzávalót, fűszereket. A kenyereket megkenjük a kész masszával, sajtot reszelünk a tetejükre, és a sütőben grill fokozaton pirosra sütjük.








    Krumplis tésztába bugyolált virsli, sajt, kolbász......

    Hozzávalók:
    • 20 dkg héjában főtt krumpli
    • 20 dkg liszt
    • 1 tojás
    • 1 tk. zsír
    • 1/2 dl tej
    • 1 dkg élesztő
    • 1 tk. cukor
    • a sütéshez olaj
    Az élesztőt felfuttatjuk a langyos, cukros tejben. A héjában főtt krumplit meghámozzuk, krumplinyomón átnyomjuk. Míg meleg, összedolgozzuk a felfutott élesztővel, a többi hozzávalóval, és egy órán át pihentetjük. Ez az alaptészta, de ízesíthetjük pl. szerecsendióval, borssal, vagy úgy, hogy a tésztába szükséges zsiradékon hagymát pirítunk stb. De én ezt még édes töltelékkel is el tudom képzelni, kevesebb sóval készítve, gyümölcsöt bugyolálva a tésztába, pl. barackot.  Pihenés után kinyújtjuk, és tetszés szerinti dolgokat bugyolálunk a tésztába; ehhez mérten szabdaljuk a tésztát.
    Én most virslit, füstölt sajt és kolbász darabkákat csomagoltam bele, de finom pl. főtt kötözött tarjával, sonkával is. Bő olajban kisütjük.
    Főzelék mellé, vagy csak önállóan savanyúsággal, salátával is nagyon laktató.

    És a kis fogyasztó. Megette! :-D


    Balu névnapja épp ma van; ölelgetnivaló Bogyó figurát kapott. Természetesen Nóri megkapta a Babóca felét a párosnak.




    Nóriék új verseket tanulnak az oviban. Mivel jön a 25 éve nem látott havazás, hát lássunk egy havasat.

    Nemes Nagy Ágnes: Hóesésben


    Szakad a hó nagy csomókban,
    veréb mászkál lent a hóban.
    Veréb! Elment az eszed?
    A hóesés betemet.
    Nem is ugrálsz, araszolsz,
    hóesésben vacakolsz.
    Fölfújtad a tolladat,
    ázott pamutgombolyag.
    Mi kell neked? Fatető!
    Fatető!
    Deszka madáretető.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése