2012. február 4., szombat

Névnapi koravacsora

Végre megérkezett a hóóó! Már szerda óta ezt várjuk, ezt zengi a média, hogy jön a hó, nagy hó, olyan hideg és havas idő lesz, mint 1987-ben. Hát, hideg az már volt egész héten (mínusz 12 reggelre, a folyosón is minusz 8 volt) , de a hó az csak ma reggelre érkezett meg ide, de már tegnap délelőtt óta tombol a szél és esik szüntelen a hó az ország déli részén. Almáskamaráson már elérte a 40 cm-t. Itt max. 10 cm van.
Ma Tündi és Zsenya látogattak meg bennünket Balu névnapja alkalmából. Az Almássy tértől idáig gyalog jöttek, élvezték a sűrű hóesést. Mivel Tündiéknél vendégek voltan, később érkeztek, így korai vacsit tartottunk fél 5-kor. Tudva, hogy fura időpontban lesz a főétkezés, kicsit később keltünk, lementünk a boltba, és délben tartottunk valami reggeli-féle étkezést finom friss kiflivel.
Ebédre valami finomat, és nem utolsó sorban bababarát ételsort terveztem.

Minap a beharangozott havazás miatti első pánikomban lementem  a boltba és vettem ezt-azt. Megakadt a szemem a zöldséges részen a póréhagymákon, és rögtön tudtam, hogy a hétvégn nem lehet más, mint a család kevdenc levese, elronthatatlan és nagyon finom: a tejszínes póréhagyma leves. Ha nincs épp póréhagyma, akkor vöröshagymából is elkészíthető, sőt, ha kevésnek látjuk a pórét, akkor bátran tehetünk hozzá vöröset.
A tejszínes póréhagyma leves receptje itt olvasható. Azt írtam, gyerekbarát menüsor. Hát nem kell megijedni a bortól, az alkoholtartalma elillan.

A második fogás, az a legtöbb babának bejön. Azt mondják, a gyümölcs-hús párosítás tuti nyerő a gyerekeknél. Háát, igen, csak nem az enyémeknél...Egyébként finom a recept amit találtam a nosalty-n, de én időhány miatt kicsit átalakítottam. Az eredeti recept itt olvasható.  Én pedig annyit variáltam rajta, hogy nem volt időm áztatni fokhagymás tejben a húst, és nem volt itthon sertéshús fűszersó, így a fűszerezés az saját.
Szóval, én úgy készítettem, hogy a csirkemellet kockákra vágtam, és beforgattam lisztbe. Egy nagy fej vöröhagymát megpirítottam, rátettem a csirkehúst, mikor kifehéredett, akkor sóztam, borsoztam, natur vegetát és majorannát szórtam rá. Mikor megpuhult,  levettem a tűzről, és tovább fűszereztem 6 gerezd fokhagymát nyomtam rá, és egy mokkáskanál pirospaprikával hintettem meg, csak a színe miatt. Eztán előkészítettem az almákat: csak félig hámoztam meg a csodahámozóval (1-1 csíkot kihagytam) aztán kivágtam a magházát, kevés almát még kiszedtem belőle ,de ezt nem dobtam ki. Később megmondom miért. A husihoz kevertem egy kis doboz natur joghurt felét, és az almafeleket ezzel a töltelékkel töltöttem meg. Végül az almákat füstöltsajt csíkokkal terítettem be.
No, és most jön a miért, hogy mit kezdtem a kiszedett almabelsőkkel. Elővettem a szufléformát, tettem az aljára egy vékony szelet vajat, erre alma ment, majd a maradék husi, és ezeket is füstöltsajttal vontam be. Ezek a vajmennyiség miatt szaftosabbak, sütés után a babáknak könnyebb összeturmixolni a krumplival. Hígítani biztos kell, lehet natur joghurttal vagy tejjel. 180 fokra előmelegítettem a sütőt, az almákat kivajazott (vagy olajozott) tepsibe tettem, és fedő nélkül sütöttem kb. 20-25 percig.
Köretnek fűszeres sült burgonya készült: a meghámozott krumplit negyedekre vágtam, tepsibe tettem, olajat önöttem rá, és megsütöttem, mikor megsült, akkor sültkrumpli fűszersóval szórtam meg. (én Lucullus márkájút vettem, ebből is a simát és a füstölt sonkásat használjuk).

Mikor eszembe jut, hétközben nézem a Laci bácsi konyháját. Egész jó borajánló szokott benne lenni. Minap épp Sauvignin blanc-t kóstolgattak, gondoltam, hogy megpróbáljuk. Divatos bor, könnyed, finom, száraz, de ettől függetlenül is szeretnivaló.


Süteményt nem volt kedvem sütni, így maradt egy szintén,  bármikor hiba nélkül elkészíthető desszert, a túrófánk, amit baracklekvárral szoktunk fogyasztani. A tuti, 20 perc alatt elkészíthető túrófánk receptje itt olvasható .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése