2012. november 15., csütörtök

A szuperkalács újragondolása

Ma nyílt a közelben egy aldi. Hurrá. Jó nagy tömeg volt, de megérte :).

 Hazafelé azon gondolkodtam,hogy akkor most csokis tallér Stahl módra, vagy császármorzsa ahogyan szoktam, vagy csöröge? Vagy milyen sorrendben adjam elő. És akkor, szóval hazajöttünk Nórival , és mit látok a fészen? Ezt ettem olyat posztolt, hogy...... Kiütötte a nyeregből csőrögét és társait....
Sajnos a fahéj a gyengém.....
Így esett, hogy átalakítottam a recipét....

Almás-fahéjas kalács

Tészta:

  • 35 dkg liszt
  • 210 ml tej
  • 1 tojássárga
  • 55 g zsír
  • 3 ek cukor
  • 1 mk só
  • 2 dkg élesztő

Töltelék:

  • 2 alma
  • 1 ek cukor
  • kevés víz
  • 10 dkg cukor
  • 2 mk fahéj
  • 5 dkg vaj
A hozzávalókból tésztát dagasztunk és 1 órát kelni hagyjuk. Ezalatt elkészítjük a párolt almát. Az almákat megpucoljuk, feldaraboljuk és kevés vízzel és cukorral megpároljuk. Ha kész, akkor kihűtjük és összetörjük (turmixolhatjuk is). Ha nincs időnk ezzel pepecselni akkor kész almapürét is használhatunk.
 A 10 dkg cukrot elkeverjük a fahéjjal, és a vajat felolvasztjuk.
A kenyérsütő formát (Éci szerint 14*24 cm-es) kizsíroztam, liszteztem.
A tésztát kelés után átdagasztjuk és letakarva hagyjuk még 10 percig pihenni. Eztán kinyújtjuk úgy 2 mm vastagra, rákenjük az almapürét, a fahéjas cukrot és a felolvasztott vaj harmadát rápötyögtetjük.

Eztán kb. egyforma széles csíkokra vágjuk a tésztát (a forma magasságától függően), és olyan hosszúra szabjuk a csíkokat, amekkora széles a tepsink. Eztán egymásra pakoljuk a tészta"kockákat" és a tepsiben állítva elhelyezzük. (Ha hülyén fogalmaztam meg, nézd meg Écinél, vagy az eredeti helyen: ITT)

SZóval, a formába rakodjuk a tésztát:

Előmelegítjük a sütőt 170 fokra. Közben a tésztát letakarva 10 percig hagyjuk pihenni.

A sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. Kb. félidőnél a maradék vajat óvatosan rákanalazgtjuk.
Kész.

Szóval,mivel nálam ez egy szöttyös valami lett, ahogy kiborítottam, maradt úgy .

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése