2013. október 6., vasárnap

Őszi ebéd

Az őszben az egyik legjobb dolog a sütőtök. Bár a klasszikus sült változatért én annyira nem vagyok oda, inkább levesnek készítettem, meg sütinek. Két sütőtököt is beszereztem a héten, és most úgy gondoltam, hogy hússal kellene házasítani. Így született meg a sütőtökös csirkenyárs ötlete ( az eredeti ötlet itt olvasható ) a la Takácsné.

Sütőtökös csirkenyárs

Hozzávalók:


  • 1 kisebb csirkemell
  • kb. 15 dk sütőtök kockázva
  • 10 dkg bacon szalonna (csíkban)
  • 1 ek méz
  • 1 mk. paradicsompüré
  • 1 mk. édes darált paprika
  • 2 mk. szójaszósz
  • őrölt bors 
A csirkemellet kb.1x1 cm-es kockákra vágom, nagyon kicsit megsózom. A sütőtököt megpucolom, azt is kockákra vágom. A bacont szintén elvágom, kb. 1 cm-es darabkákra.
A páchoz összekeverem a mézet a szójaszósszal, paradicsompürével, darált paprikával, őrölt borssal. Ebbe a pácba forgatom bele a húskockákat, és kb. 1 órát hagyom benne. 
Amíg a hús pácolódik, a pálcika nyársakat vízbe áztatom. 
Az egy óra leteltével a nyársakra húzzuk a húst, sütőtököt, bacont és sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük.

 Lekenjük a páccal a nyársakat, s ha bacont nem használnánk hozzá, akkor olajjal is kenjük meg.


180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt sül meg. Félidőben fordítsuk meg a nyársakat.


Krumplipürével tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése