2011. június 21., kedd

Balkon kertészkedés 11.

Az utóbbi 2 hétben nem történt túl sok minden. Kicsit türelmetlen is lettem, lassan növögetnek a virágok, bár még előttünk a nyár, így beszereztem 10 tő virágocskát, amit szombaton elültettem. Vettem 3 tő petúniát, egyik kisebb virágú, futó; van 3 tő pistike virág, 1 szegfű, 1 lobélia, 1 büdöske és egy szép nagy fehér virágú begónia.
Íme a beültetések, 3 ládába elosztva:



A régebbiek közül az estike minden ládában virágozni kezdett, most is érezni az illatot.
A porcsinrózsák is nődögélnek:

Meg a paradicsomok is:
A szobanövényeket így nyárára ki szoktuk vinni a folyosóra. Mivel egyik oldalon sincs szomszéd, most kicsit terjeszkedtem, és egyik oldalon igazi kis dzsumbi lett, nagyon jól néz ki, főleg a gyerekszobából, bár a kép nem onnan készült.


És a végére egy kis menü ötlet.
Mostmár kicsit kezd a paprika és a paradicsom, no meg a hagyma ára is lejjebb menni, így tegnap lecsót készítettem tojással. Sajnos Nórika nem nagyon szereti, ugyan megkóstolta unszolásomra, de neki készült külön lekváros tészta.
Ma sem csináltam nagy valamit, finomfőzelék (némi mirelit rásegítéssel, a lidl-ben kapható finomfőzi alappal, amihez tettem friss karalábét) volt fasírttal.
Holnap raguleves készül csirkeszárnyból, és káposztás tészta, saját gyúrású tésztával! Remélem lesz kedve kuktakisasszonynak segíteni a tésztanyújtásnál.

Gyerek-dolgok

Balázs most épp 4 fogat növeszt egyszerre felül, az egyeseket és a ketteseket. Ennek eredményeként ma délután sikerült megrágcsálnia az egyik szekrényajtót, mire majdnem infarktust kaptam (a nappaliban, férjem által épített szekrény egyik ajtaja, aminek elég drága volt darabja...) én is, meg az apja is. Dehát ez van...Pedig van a gyereknek számtalan rágókája...és enni is kap eleget.
Apropó evés. Hát, úgy néz ki, hogy a joghurtot egy időre hanyagolni kell. Múlt héten volt pár nap, mikor étvágytalanabb volt, hányogatott, főleg este a tápszert, meg engem le. Három gyanúsított is volt a hányogatásra:fogzás, oltás, joghurt. Aztán helyrejött, s az utóbbi pár napban nem is adtam neki joghurtot. De tegnap igen (csak kb. 50 g-ot) , és tegnap este megint hányt...A sajtot bírja, azt kikísérleteztem; még van a túró,amit egyáltalán nem adtam, és most gondolkodom is, hogy próbálkozzak e vagy várjak ezzel is.

Nórinak vettünk ágyneműt, egyrészt mert még gyerekméretű cuccai voltak, másrészt nem hajlandó a szobájában aludni, így kitaláltam a "csináljunk csajos kuckót" projektet. Hercegnős témára van rákattanva, így e mentén indultam el. A huzatok még nincsenek meg, azokat neten rendeltem, remélem a héten megjönnek. Csupa Disney Princess cuccos...És tervezem még hercegnős világítós matrica beszerzését is, ha ennyi holmi nem lenne elég...Van egy parafa táblánk is, arra  tehet majd olyan lánykás képeket, amik tetszenek neki. Hátha végre hajlandó lesz beköltözni az öcsi mellé a gyerekszobába. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése