2011. június 9., csütörtök

Ezmegaz-Balkonkert 10.

Megint sikerült eltünnöm kicsit. Hiába, zajlik az élet...
Nórit felvették az oviba. Délelőttönként lejárunk a játszóra barátkozni a gyerekekkel, egyelőre még csak "távolról", az óvónéniket még nem ismerjük, de ami késik, nem múlik.
Balázs beindult,mint a gép. Mászik, és kapszkodva feláll.
Vasárnap családi napon voltunk  a Szabadság téren. Volt ugrálóvár, Halász Jutka koncert, közben meg sorbaálltunk az arcfestésért vagy 1 órát (Balázs is élvezte, jót aludt a zaj ellenére). Íme, lepkekislány:
Balkonkert

Majdnem kimurdált az összes kaprom. Sajna nem volt időm a levéltetveket bogarászni, így győztek...
Lett helyette paradicsom kiültetés. Az előzőleg kiültetett parik is szépen nőnek.

bocsi, ezt nem forgattam el...időhiány...

Az egyik ubin megjelent egy kölyökubi!

A porcsinrózsa is növöget, már szedtem ki belőle, és a maradékocska petúniával ültettem össze:



Virágzik a levendula:

És megnyúlt az estike is. Sajna, csak este nyílik, és illatozik, de akkor valami csodás!



Konyha tájék

Mostanság valahogy olyan furcsán szabdalják a csirkéket. Arra gondolok, hogy csirkecom farrésszel. Vagy ahogy tegnap vettem: csirke hátsó negyed...vagy ahogy az akciós szórólapon volt: pecsenyecsirke comb...
Ennek a szabdalásnak vannak előnyei és hátrányai is. Hátrány: itthon még dógozhacc vele, hogy leszedd a farrészt, viszont lesz egy kis ragulevesnek valód. Mai menü tehát: karalábés raguleves (tejföl nélkül) grízgaluskával, sült csirkecomb gombás rizzsel, ubisali.

Itt a kora nyár, az eper már lefutóban is van, nálunk is elfogyott pár kiló, jobbára nyersen, és egyszer turmixnak, és fagyinak készítve. Jön a cseresznye, a meggy. És itt a zöldborsó is. Múlt héten finom zöldborsó levest főztem, és egyszer volt főzelék is.

Az uramtól kaptam egy Hot Pan-t, azt is próbálgattam, egyik nap csirkemell szeletkéket grilleztem, amiket előre bepácoltam, egyik fele mézes-mustáros pácban ázott, másik fele fokhagymásban. Isteni finom puha lett! Hozzá készült vegyes saláta (jégsali, uborka, paradicsom, csemegehagyma), majonézes öntettel (1 kis pohár joghurt, pici só, cukor, bors, és kb. a joghurthoz képest fele mennyiségű majonéz).

Ne feledkezzünk meg az újburgonyáról se, petrezselymesen természetesen! Múlt héten többször is készült, például paprikás lisztbe forgatott hússzelet kísérőjeként, vagy sertés lapockát készítettem el úgy, mint a brassóit, csak nem sült burgonya volt belekeverve, hanem petrezselymes burgonya melléje, finom fokhagymás-tejfölös ubisalival. 

Apropó friss zöldségek és uborka. Hogy félek e tőlük? Nemnagyon...Nem tudom ki mit gondol, erről a németországi hasmenéses járványról, de nekem megvan a hangsúlyozom, a magam összeesküvés-elmélete erre. Gyanúsítják itt az uborkát, csírákat meg ami az útba kerül, de én azt hiszem, hogy ez egy mesterségesen kreált (előállított) baci, mert valakiknek(többféle érdekcsoport is szóbajöhet...) megint csak "jó érdekük" fűződik ahhoz, hogy ehhez a bacihoz is legyen antibi(gy)otikum...a mezőgazdasági érdek (ellentét) csoportokról meg ne is beszéljünk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése