2011. június 23., csütörtök

Segítség! Foglyul ejtett a konyha!!!!

Ha finom tésztát szeretnél akkor gyúrj! A tegnapi menü: húsleves és káposztás tészta saját kézzel gyúrt tésztából, és aki  nem szereti, annak grízes tészta. És ki nem szereti?
Persze, Nórika, aki imád segíteni tésztát nyújtani. Van ennél jobb játék egy majdnem 4 évesnek?


Jó-jó csak igen időigényes ez a házitészta készítés, úgyhogy mire a végére értem, lett egy nagy-nagy halom mosogatnivalóm is...na ez már kevésbé vidám...Jut eszembe. Mi a legnagyobb szemfényveszés a konyhai gépek között? Szerintem a mosogatógép. Aki tud jobbat, írja meg... Egyrészt, hiába 12 terítékes, edényféle alig fér bele. Másrészt, ha nincs kellően leöblítve a tányér, pohár,  egyéb cucc,akkor szépen csendben ráfőzi a gépezet rendesen ("kedvencem" a rizs és a tésztamaradvány) , úgy, hogy utána kézzel se semmi lecsiszatolni. Szóval, hiába fogyaszt kevés vizet a gép, előtte rendesen elhasználok annyi vizet, amiben már kézzel is el lehet mosogatni. 

Tegnap meglepett az uram egy nagy adag marhalábszárral, mert annyira szerelmes lett a vasárnapi pörköltbe, hogy azzal az eljárással el kellett ma készítenem a marhát. A különbség, hogy vörösborral locsolgattam. Kíváncsi lennék, a mesterszakács véleményére vörösbor ügyben. Szerintem száraz passzol bele. Vagy nem passzol bele semmilyen? És tényleg, amit nem innánk meg, azt ne is főzzük meg. Nálam nincs gond, az édes bort nem csípem,hacsak nem tokaji aszú. És ez nem sznobizmus... Tehát ma elkészült délre  a marhapöri. Igen, nokedlivel lett volna kiváló, de nem akartam megint azt főzni, így csak krumpli lett hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése