2011. június 14., kedd

Hosszú weekend meg az utána következő week

A hosszú hétvége tulajdonképpen dolgosan telt, mint mindig; vasárnap kimentünk Gödöllőre rokonokhoz,mert sajnos a leányzó ballagásán nem tudtunk ott lenni annak idején. Szerencsére Balázs jól viselte a kis kiruccanást, nem mertem hosszas programba bonyolódni, kb. 4 órát voltunk csak távol. Nóri is jól érezte magát, kertes ház lévén, eljátszogattak Orsival. Ja, és a kutyáák, kicsik ,cukik.

És egy fotó apjáról, és fiáról:

Baba- és gyerekhírek

Nóri mostanában sokat hisztizik az öltözködés körül. Múlt héten, mikor kezdte ezt a dolgot, annyira felbosszantott, hogy kipakoltam a fiókjait, és beleraktam egy nagy zsákba a cuccait. Persze az egésznek annyi értelme lett, hogy végül kiválogattam a kicsit kinőtt és az ősszel még jó lesz című  átmeneti ruhákat.
Egyébként, mostanság délelőttönként azzal kötöm le, hogy nyomtatok neki ovis feladatlapokat innen. Nem nagyon bonyolultak, de jók. Kiderült, hogy Nóri ha akar igencsak remekül színez, a vonalon se megy ki ha épp van türelme színezni.
Egészségileg szombat óta kicsit megfázottas a hangja, meg fáradékonyabb kicsit, de nem lázas vagy ilyesmi. Ez csak azért idegesít kicsit, mert le kéne menni az oviba ismerkedni, de így nem akarom levinni a gyerekek közé.

Bala baba a nagyétvágyú tegnap volt 8 hónapos. Lemértük, 10100 g. Hosszra nem tudom, kb. 76. A lába 19-es. Iszonyú mennyiségeket képes bepakolni, átlag 250 g főzit eszik meg. Tegnapi vacsija 300 g (!) főzi volt (krumpli-répa- csirke). Mosmár ehet natur joghurtot, meg én adok neki gyümiset is. Már a múlt héten csábított a joghurt meg a sajt, hogy adjak neki, úgyhogy nem bírtam magammal és 2 nappal korábban bepróbálkoztam. Persze sikeresen...Mikor Nóri volt  1-1,5 éves, akkor fedeztem fel, hogy van itt a Hold utcai piacon a Cserpes Sajtműhelynek boltja, onnan szerzem be a joghurtot, mert még a gyümiset is bizton lehet adni a babának, nincs benne tartósítószer, lágy, krémes, még a natur joghurt is fincsi, nincs benne az a nagy fanyarság. A krémtúró meg olyan, mint gyerekkoromban volt, jó sűrű, és citromolajat használnak ízesítésre nem aromákat. Ugyanez elmondható a cserpes trudiról is (jaja, nem rudi,trudi). De igen finomak a sajtkrémek, körözöttek, ja, és a tejszín...(Ha jól emlékszem, a termékek a Lipóti pékségek boltjaiban is kaphatók)
Szóval, tejtermékek bevezetése. Én először adtam néhány kiskanál natur joghurtot kóstolóba. Aztán minap készítettem kapros cukkini főzit (rizzsel, csirkével), amihez mikor turmixoltam, adtam 1 ek natur joghurtot. Ma karfiol volt répával, rizzsel, ahhoz is ment 1 ek natur joghurt. Délután a barackos joghurtból kapott Bala kb. 100 g-ot. Este meg az üveges alma-barackhoz kevertem (fél üveghez kg. fél mokkáskanál) Pannónia sajtot reszelve. Úgy néz ki, ezekkel nincs gond. 
Darabos kajákat még nem adok, mert ha néha akad a szájába egy pici darabka, akkor öklendezik tőle (minap a szilvalekvárba nyomtan bele a kanálka végét, volt benne egy körömfehérnyi kis szilvahéj, amitől rögtön öklendezett).
Szóval, Bala nagyon szeret enni, jó kis súlya is van, de nem aggódok, mert mászik nagyon fürgén, feláll, felül, és a járókába kapaszkodva lépked párat. Szerintem a mozgásfejlődése teljesen rendben való. Mostanság kell mennünk a második prevenal olrásra, hát majd a tanácsadáson megkapjuk, hogy mi újság a súllyal, de gondolom nem lesz gond.

Felnőtt konyha.

Tegnap zöldbab főzelék készült töltött fasírttal.  Vasárnap zöldborsó leves, gombás-tejfölös csirkemell krumplipürével. Volt még rántott csirkemáj meg rántott krfiol tartárral, zöldséges rizzsel.  Ma nem főztem, mert volt még tegnapról ebéd. A héten tervezek meggylevest, káposztás tésztát, zöldséges rakott palacsintát, salátalevest, spanyol csirkét (a sütés végén narancsos mézzel kell kenegetni a  csirkét), székelykáposztát.Persze, nem biztos ,hogy mindez meg lesz főzve, egyelőre ez ötletkatyvasz.
 Az újdonságokról ,ha bejöttek, majd később számolok be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése