2011. október 29., szombat

Heti dolgok

Betegség, betegsén hátán, a hét fő vonulata. Nóri itthon hörghuruttal, ami nagyon lassan gyógyul és Balu is köhög, és folyik az orra. Ezért a háztartási dolgokat hanyagoltam kicsit, vagy nem is olyan kicsit. Azért egyik nap gyorsan összeütöttem egy kuglófnak látszó sütit. Azért nem kuglóf igazából, mert ez csak egy kis kevert tészta.

Álkuglóf

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 1/2 cs sütőpor
  • 2 ek kakaó
  • 1  citrom reszelt héja
  • mazsola
A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgákat kikeverjük a cukorral, a fehérjét felverjük kemény habnak. A cukros sárgához hozzáadjuk a tejet és az olajat,a citromhéjat, majd adagoljuk a lisztet és a sütőport, végül a mazsolát. A massza kb. 2/3-át a kuglóf formába töltjük, a többihez hozzákeverünk 2 ek. kakaóport, majd ez is mehet a formába a sárga tésztára rá. Előmelegített 170 fokos sütőben készre sütjük.
Hát, ez a recept, ami a nosalty-ról van, a maga kis 30 deka lisztjével nekem kevés, mert nagy kuglófformám van. Persze, nem adom fel, és keresem a tuti élesztős kuglóf klasszik receptjét.

egy kis nass
Találtam egy írtó jó honlapot, MintaMókus néven. Telis-teli ötlettel. Innen jött az ötlet, mókás ételek címszóval, hogy az amúgy is rossz étvágyú Nórit hogyan próbáljam meg rávenni az evészetre. Hát itt van pl. a halrudacskák és a párolt zöldség elrendezése ,turbózva némi majonézzel, napocska formában. A napocska forma nagyon sikeres, bár nem készítettem róla fotót, de az első mű az volt, hogy virslit főztem, felkarikáztam. A tányér közepére került egy kör alakúra kiszúrt kenyér,amire ketchup-pal szemet és mosolygó szájat rajzoltam. Köré raktam már a tányér karima részére a virsli karikákat, és középről kiindulva (a kenyérkarikától)mint a napocska sugarait, majonézcsíkokat húztam. Másik ötletem, aminek sikerén eléggé megdöbbentem, amikor is a napocskát egy kolbászkarika segítségével állítottam elő. Az én 4 évesem, aki eddig megkóstolni sem volt hajlandó a kolbit, most benyomta az egész karikát, ami nem volt se vékony, se száraz, merthogy ez egy jó kis friss kolbiból lett levágva, amiből ugye vékonyat nem lehet levágni (nem is mondom, hogy a kolbi Szeghalomról jött). Szóval, a kolbinapocska sugarai szintén majonézből készültek, és a tányéron még két halacska is fickándozott, amiknek az alapja kenyérből volt, sütiszaggatóval szúrtam ki őket, a pikkelyük tömlős sajtből készült, amire felkenés után még a kés hegyének segítségével pikkelyeket is alkottam. Szóval ez a kreáció irdatlan gyorsasággal tűnt el a tányérról. Hát ez itt alább meg a már említett halrudacsos ebéd.
 A koppintott ötletek közt szerepelt a szendvicstekercsecske is, amit én még megfejeltem egy tálka vitaminbombával. Szóval:

Szendvicstekercske vitaminbombával:

Hozzávalók:

  • 1 szelet puha kenyér
  • margarin
  • lapsajt
  • 1 szelet csirkemell sonka
  • fél sárgarépa reszelve
  • fél alma reszelve
  • 1 teáskanál citromlé
  • 1 teáskanál méz
A kenyérszeletet egy darab folpackon nyújtófával elnyújtjuk kicsit, megkenjük a margarinnal, rátesszük a lapsajtot, csirkemell sonkát, és a fólia segítségével feltekerjük. Jó ha van kis időnk berakni a hűtőbe, hogy jól összeálljon és könnyebben lehessen szeletelni. Szóval, a kenyérre azt kenünk, ami épp jól esik. Lehet sajtkémet, tojáskrémet. Készíthetünk házi kenyérre kenőst vajból, esetleg a sajtkrémhez keverhetünk finomra vágott vagy reszelt ubit, répát, fűszereket is csepmészhetünk bele.
A vitaminbombához finomra lereszeljük a répát és az almát, hozzákeverjük a mézet meg a citromlét. Szórhatunk a tetejére mazsolát , ha szereti a vitaminbombával célzott alanyunk.

 Mint említettem, Nóri itthon volt a héten, és hát jött ez a MintaMókus honlap, és kedvet kaptam még egy kis kreativkodáshoz. Így készült a pacman-es girland.  Nem vagyok oda a halloween című kereskedelmi eseményért, de egy kicsit átdolgoztam az ötletet, ami eredetiben (vagyis félig abban) itt olvasható. Ugyanis ez az ötlet egy külföldi honlapról magyarított és ott a pacman figurák feketék, de mivel nem kedveljük a halloween-t, és Nórinak egyébként se tetszettek a fekete figurák, így lettek végül színesek. Mi a fekete karton helyett a kartonból kivágott formákat egyesével festettük meg. A szemes figurákat én festettem, a simákat meg a 4 éves. Kis jó tanács, hogy azoknak a daraboknak amiket a gyerkőc fest, világos színt válasszunk.
És végül: menü ötletek:
  • spenót, főtt tojás, főtt burg.
  • paprikás lisztes sült husi, krumplipüré, csalamádé, cékla
  • tejfölös tarjaszeletek husi, rizs/tészta
  • husi leves, lekváros kifli, túrós bukta
  • sütőtökös krémleves, rántott gomba, párolt rizs, tartár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése