2011. október 6., csütörtök

Újabb babásított étkek

Tegnap előtt valami egyszerűt szerettem volna. És persze olyat, amiből Balunak is ki lehet hozni valami finomat. Ezért készült zöldbabos raguleves. Második fogásnak lekváros bukta volt, persze ebből nem evett Bala, csak megkóstolta :-).

Zöldbabos raguleves

Hozzávalók:

  • 45 dkg sertés lapocka (de készülhet bármilyen húsból, akár csirkéből, pulykából is...)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • fél paradicsom, negyed zöldpaprika
  • kb. 20 dkg zöldbab
  • 1 nagyon sárgarépa
  • kevés fehérrépa
  • betétnek tészta vagy rizs
A hagymát megtisztítom, felkockázom, kevés olajon megpirítom. Hozzáadom az apróra vágott paradicsomot és paprikát, pár perc múlva mehet  hozzá a hús, amit fehéredésig pirítok. Aztán sózom, picit borsozom, natur vegetával ízesítem, mehet bele a zöldség, és pár percig fedő alatt párolom. Eztán felöntöm vízzel, és addig főzöm,míg a hús meg a zöldségek puhára főnek.
Na, és most akkor többféleképpen alakulhat a helyzet, már a babakaja ügye miatt...
Az egyik, hogy veszünk ki a baba főzőedényébe a levesből, és abba főzünk rizst (annyit is tehetünk bele, hogy főzelék állag jöjjön ki belőle), végül összeturmixoljuk az ételt. A nagyfazékban maradt levesbe pedig főzünk tésztát, hagyományos, tojással készültet.
Következő verzió, hogy az egész levesbe rizst főzünk betétnek.
És végül, hogy az egész levesbe tésztát főzünk, csak nem tojásost, hanem keménybúzadarából készültet.

Mivel a levesből nem lehet keveset főzni, tegnapra is maradt, már csak valami második fogást kellett kitalálni. Lett hát spenót túrófasírttal, amiről korábban is írtam. A spenótot is adhatjuk a babáknak 8-9 hónapos kortól heti egyszer, a bennük lévő oxalát tartalom miatt csak egyszer (megterheli a vesét). A túrófasírt is igazi babakaja lehet. Ennek a receptjéről már egyszer írtam,de csak belinkeltem a nosaltyról. Na, most leírom, ugyanis még szerencse, hogy el volt mentve a gépre, mert a nosalty megújulás miatt zárva volt pár napig, úgyhogy hiába kattintottam ODA, nem ment a dolog.

Szóval, a recept:

Túrófasírt:

  • 50 dkg túró
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 tojás
  • só,bors
  • zsemlemorzsa
  • olaj
A vöröshagymát megtisztítom, apróra vágom, és egy serpenyőben (eredetileg kis edényt ír a recept, s aztán a megmaradt olajban kell majd kisütni a fasírtot, hát az kis edényben elég bajos...) olajon megpirítom. Egy tálban a túrót villával áttöröm, és hozzáadom a megpirított, lecsöpögtetett hagymát (szűrőkanállal szedem ki) . Só, bors, tojás bele, és annyi zsemlemorzsa, hogy jól formázható legyen a massza (kb. 3 ek.) Aztán gombócokat formázok, és belehempergetem zsemlemorzsába. A hagymapirításból visszamaradt olajhoz még öntök egy kevés olajat, hogy ki tudjam sütni benne a fasírtokat.
A babásított változat light-osabban készül, kevesebb hagymát tegyünk hozzá, és persze 1 éves kor alatt csak a tojás sárgáját. Ezt is készíthetjük nagyobb mennyiségben, fagyasztásra.

Ma is próbáltam olyan ebédet kreálni, amiből Balu is ehet. Tegnap vettem egy szép fej karfiolt, és rögtön ki is találtam, hogy rakott karfiol lesz belőle. Vagy rántott...Végül győzött a rakott. Azonban a tejfölt elfelejtettem megvenni, ezért ma még mentünk egy kört...
A leves az utolsó pillanatban dőlt el, mi lesz. Az uram vett nemrég vákuumos dobozokat, no, gondoltam, teszteljünk, és szombaton, mikor a máglyarakás készült, és több almát sikerült megpucolnom a kelleténél, belezuttyantottam egy ilyen dobozba, lezártam légmentesen, és ma, csütörtökön elővettem. Kinyitottam, és semmi baja nem volt. Jó, akkor lesz almaleves belőle. Vagy valami olyasmi. Mi is lett?

Almakrém leves habgaluskával

Beleraktam az almát a levesfőző edényembe, Nóri kukta engedett rá vizet, ment bele fahéj, szegfűszeg és cukor, aztán hajrá. Közben eszembe jutott, hogy van még a minapi buktasütésből kimaradt tojásfehérje, 2 darab, így máris jött az ötlet, hogy akkor almakrém leves lesz, habgaluskával. Szóval, mihelyt megfőtt az alma, botmixerrel belementem az edénybe, krémesítettem. Nóri kukta kikevert egy kevés lisztet joghurttal, és az enyhén forrásban lévő levesbe öntöttem, és gyorsan le is vettem a tűzről. A habgaluska úgy készül, mint a madártej habja. Kicsit lehet ugyan variálni vele...Szóval, én úgy készítettem, hogy a 2 tojás fehérjét 1 csomag vaníliás cukorral és 1.5 ek. cukorral kemény habbá vertem (Nóri kukta aadagolta bele a cukrot). Egy nem túl nagy edényben tettem fel fele-fele arányban vizet és tejet, amit cukorral és kevés fahéjjal ízesítettem. Mikor felforrt, lejjebb vettem és evőkanállal szaggattam bele a keményre vert tojáshabból. Vigyázat! Nem kell forrina a lének, mikor beleszaggatjuk a habgaluskát, mert valami rejtélyes oknál fogva, akkor összeesik a hab. Szóval, elég ha forró az édes tejes víz amiben fő, mindkét oldalát a habgaluskának "áztassuk" 1,5-2 percig, aztán habszedő kanállal szedjük ki.
A levesből szedjünk tányérra, majd tegyünk bele 3-4 habgaluskát.

Rakott karfiol

Hozzávalók:

  • 1 közepes fej karfiol (kb. 1 kg. tisztán mérve)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 50 dkg darált hús
  • 2 tasak főzős rizs
  • olaj
  • 450 g tejföl+a tálaláshoz
  • 2 tojás
A karfiolt rózsáira szedjük, kb. 10 percre sok vízbe rakjuk a rózsákat, ha van benne bogárka, stb. tudjon kimászni belőle. Aztán sós vízben puhára főzzük. A tasakos rizst sós, forrásban lévő vízbe rakjuk, kicsi olajat is öntünk bele a vízbe, és 10-12 perc alatt megfőzzük. A vöröshagymát megtisztítjuk, kockára vágjuk, olajon megpirítjuk, hozzáöntjük a darált húst, ízesítjük sóval, borssal, natur vegetával, fehéredésig pirítjuk, majd lefedjük és10-12 perc alatt készre pároljuk lefedve.  A tejfölt kikeverjük a 2 tojással, sózzuk, natur vegetával ízesítjük.
Mikor minden megfőtt, veszünk elő egy tepsit, és rétegezünk. A tepsit kikenjük olajjal, erre jön az egyik tasak megfőtt rizs. Majd jöhet a hús fele, amire a karfiolt egyengetjük. Meglocsolhatjuk a tejfölös tojás harmadával. Aztán a maradék hús jön, majd zárásként a második tasak rizs. Végül ráterítjük a tojásos tejfölt.
Nem előmelegített, 200 fokra beállított sütőben 25 perc alatt átsütjük.
A babának 1 éves kor felett jöhet így ,ahogy van (bocsi, nekünk 1 hét van hátra, ezért én most figyelmen kívül hagytam azt a kevés tojásfehérjét meg tejfölt, illetve a tetejéről leszedtem) ,villával összenyomkodtam. Ha kisebb a baba, akkor egy kisebb tűzálló edényben rakjunk neki össze a hozzávalókból, kihagyva a tojást, meg a tejfölt, amit helyettesítsünk joghurttal. És legyen jó tocsogós (no ne a zsiradéktól), hogy lehessen turmixolni és a babának is jobban csússzon.

Hogy a gyerekekről is szó essék, ne csak a konyhai dolgokról. Nórikánk minap elég érdekes dolog csúszott ki a száján, nevezetesen: a víznek felhajtóereje van. Csak néztem, de nyilván úszáson mondták nekik. Egyébként Nóri szépen gyógyul, ahhoz képest, hogy mennyit szokott enni, most mondhatni attól is jobban eszik.
Baluka eddig erőszakos volt, most nagyon akaratos lett. Ha vinni akarom pl. pelenkázni, akkor ellenáll, elernyeszti magát, vagy ha épp a kezemet fogva sétál akkor elereszti a kezem aztán megy az általa kiszemelt célpont felé. Valami titokzatos okból kifolyólag szeret bemenni a szobánkba, és a számítógép asztal előtt lenni. Ja, és a legújabb mutatvány, hogy felmászik 3 lépcsőfokot! Szóval, résen kell lenni ám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése