2011. október 22., szombat

Teszek-veszek

Ismét mozgalmas hét áll a hátunk mögött. Megválaszolásra került azon kérdésünk is, hogy miért is Tesz-vesz a neve ovinknak, és lássuk be, nem is választottunk rosszul izgő-mozgó 4 évesünknek.

Elsőnek némi menü ötlet, ezek készültek a héten:

  • paradicsom leves, anyukám házilag főzött paradicsomlevéből, rakott krumpli szeghalmi füstölt kolbásszal, amit nemrég pár napja vettek le a füstről)
  • tökfőzelék sertéspörkölttel
  • zöldborsó főzelék a maradék sertéspörivel
  • házi hurka-kolbász (szintén Szeghalomról) friss puha kenyérrel és savanyúsággal
  • töltött fasírt sült krumplival, ubisalival
Ez a hét nem a levesek jegyében telt, mint látható...A rakott krumpliból készült babaverzió is (kolbász nélküli, helyette reszelt sajt volt benne), de az én nagyfiam egyértelműen jelét adta,hogy neki biza abból adjak, ami az én tányéromban gőzölög...Tulajdonképpen már mindegyik ételből ehet a baba, csak a hurka-kolbiból nem adtam neki, helyette akkor üveges bébiétel volt: brokkoli csirkehússal. Mázlim van a fiúcskával, mert nővérével ellentétben ő mindenevő. Attól tartok, ha már nem az etetőszékben fog trónolni, hanem rendesen az asztalnál, akkot minden kaját ki fog szedni Nóri tányérjából. Hehe :-)))
Tegnap este vendégeink voltak, Tündi és Zsenya köszöntötték fel a nagyfiút szülinapján. Kapott egy nagy tűzoltós dömpert, amin működő vízpumpa van. Azért is segítettem ezzel az ötlettel az ajándékválasztást, mert egy ideje észrevettem, hogy szereti Balu tologatni a nagyobb tárgyakat. Már ma reggel rá is jött, hogy a dömpert is klasszul lehet tologatni.
Tanácstalanságra, ha van egy éves fiúcska, akinek ajándékötlet kellene, íme néhány:
 Brüm-brüm csörgős kisautók garázzsal (fisher-price)

Móka kockák (fisher-price)

Tűzoltó autó (Wader)

A dömper jó ötlet nagyon, és ebből a márkából többféle jópofa dömper is van (Pl. tekebábukkal, egy kis markolóautóval, kockákkal stb.)

Szóval, a tegnapi menü volt a töltött fasírt. Leves nem volt, helyette kipróbáltam a nosalty-ról lelesett receptet, a baconbe göngyölt sütőtök kockákat. Hát, isteni volt, főleg, hogy míg sütöttem a krumplit, ezt szervírozni lehetett, és falatkák gyanánt nagyszerű előétel lett belőle. A recept ITT található. A mennyiségekről annyit, hogy kb. 70 dkg sütőtökhöz elfogy simán egy 25 dekás csomag bacon. Még egy előnye van ennek az ételnek, nevezetesen, hogy előre elkészíthető, akár előtte nap is rátekergethetjük a bacon csíkokat a tökkockákra, és egy hejde kis műanyag dobozban tök jól elvan másnapig, amíg a sütőbe nem rakosgatjuk. Helyesbítek, még egy előnye van: a 4 éves kuktalány is lelkesen és  lazán körbecsavarintja a tökkockákat a baconcsíkokkal, amint előzetesen bemutattam neki, hogyan is kell ezt a műveletet végrehajtani. Azért  az én kis kuktalányom  kezd elszemtelenedni, mert ama felszólításomra, hogy ugyan dobja már ki a bacon csomagolását, azt válaszolta, hogy nem, mert az nem főzős feladat...:-))))

Volt még süti is tegnap, amit előző nap hoztam össze. Történt ugyanis, hogy az oviban a héten tesz-vesz napok voltak.  Kapcsolódva a post elejéhez, hogy miért is tesz-vesz az ovi neve, hát minden bizonnyal azért, mert folyton van valami nyüzsgés, jönnek-mennek ide-oda, különórák tömkelege várja a gyerekeket. Most a tesz-vesz napok keretében csütörtökön a Bábszínházban volt a Pillangó csoport, ahol is Misi Mókus vándorúton című darabot nézték meg. (Előzetesen csekkoltam a darabot, és rémlik is gyerekkoromból, na nem a bábszínházból hanem talál a tv-ből.)  Ahogy délután elnéztem a gyerkőcöket, eléggé nagy sikere volt a kiruccanásnak. Ugyanezen reggelen olvastam a hirdetőtábláján a csoportnak, hogy pénteken a Bóbita együttes érkezik hozzájuk, és a műsor után szeretnének sütizni meg gyümilét inni, s kérik a szülőket vigyenek be péntekre sütit meg gyümilét. Meginterjuvolva az ovónénit kiderült, hogy itten a házilag készített sütit is szívesen veszik. Ennek a hírnek én nagyon örültem, cska így röviden :-))).  Így hát, miután csütörtökön leadtam Nórit, hazajöve kiötlöttem, hogy mit is süssek, ami nem krémes és veszélyes, és akkor a pénteki vendégségre is megvan az édesség. Ígyen lett egy nagy tepsi almás lepény  és egy mega adag (1kg lisztből)  házi baracklekvárral töltött vaníliás kiflicske (leírása e helyen található ).

Péntek reggel a szülők lelkesen hordták be a sütiket dobozokban, tálakban, és a gyümölcsleveket,  hogy a Bóbita együttes zenéjére táncraperdült, és kifáradt gyerekek feltölthessék szénhidrát és folyadékkészleteiket.

Végezetül, közeleg a Halloween, ami nem az én ünnepem, se nem a mienk (már se a családé, se a magyaroké) sokkal inkább kereskedelmi ünnepnek nevezném, de  álljon itt a kislányok és másodállásban kuktalányok kedvére egy-két jópofa kifestő a one princess for every day blogról.

 Witch princess





Halloween princess

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése