2012. január 8., vasárnap

Szilveszter,újév, új év

Ezt a bejegyzést se sikerült olyan gyorsan összehozni, mint ahogy azt eredetileg terveztem.  A szilveszteri menüvel kapcsolatban tulajdonképpen egyetlen dolog maradt ki, ez pedig a szendvics. Nálunk is előfordult a két fő klasszik, a kolbászos főtt tojással, reszelt sajttal, paradicsommal valamint a téli szalámis, hasonló körítéssel. A kenyérre vajat, illetve tömlős sajtkrémet kentem. Kicsit ritkábban fogyasztott holmik is megjelennek szilveszterkor a szendvicseken, ilyen az ecetes-hagymás hering, amiből idén olyat sikerült venni, ami fel volt tekerve egy darabka uborka köré. Ezt látványosan lehet tálalni úgy,hogy szeletekre vágjuk, úgy fektetjük a kenyérre, teszünt mellé egy darab főtt tojást, citromkarikát, és pöttyintük mellé egy kevés kaviárt. A másik halféle, a füstölt lazac, amit hasonló körítéssel teszünk a kenyérre.
Szerettem volna egy italfélét kipróbálni, de nem adódott rá megfelelő alkalom. Még a télen, ha olyan jó hideg lesz, azért még el fogom készíteni, és ez nem más, mint az almáspite-koktél.

A gyerekek jól vannak, legalábbis ma reggelig mindkettő jól volt, Balunak viszont hőemelkedése lett. Valószínűleg a fogzás gyötri, mert múlt éjjel vagy négyszer felébredt, sírt, napközben meg folyt a nyála is.
Nórika csütörtökön ment először oviba. Addig pihentettem itthon, hétfőn fejeztük be az antibiotikumot, szedjük a normaflore-t mellé. Megy neki multivitamin (Cebion) és újdonságként a Béres csepp C-vitaminnal kísérve, mert a decemberi betegségek eléggé sokat fogyasztottak rajta. Láss csodát, használ is, mert mióta szedjük,  kétszer vacsizik, magához képest elég jó az étvágya, és pénteken azzal jött haza az oviból, hogy a második fogásból,ami tészta volt pulykatokánnyal, kétszer kért...lehidaltam, és ha tényleg így volt,akkor valószínűleg Kati néni is igen elcsodálkozhatott.

Balunál kpróbáltam két újabb pelust. Mostmár biztos, hogy teljesen mindegy milyen pelust választok, így is, úgy is nyakig pisisen ébred az én kisfiam. Lévén, hogy hason alszik, a folyadék meg felfelé nem folyik...Szóval, az újabb pelusok egyike az aldi-s pelus volt. Hmmm, meglepően jó! Hasonlatos a libero-hoz felépítés ügyileg, de a libero az egy jó kemény pelus , ez az aldis pedig egy pihe-puha darab.
Kínomban, már arra is vetemedtem,hogy egy számmal nagyobb pelust vettem (na nem olyan nagyon nagyot, csak a 13,5 kg-os gyerekre 12-22 kilósra valót). Ez pedig a dm-ben kapható öko pelus, alana márkájú. Hát, pocaknál ez se "zár", ergo reggel a gyerek enyhén pisien ébredt ebben is. Sőt, tetézve a bajt, napközben ha több volt a folyadék,akkor még maga a pelus is átengedte a nedvességet. Na, ilyennel se találkoztam még eddigi pályafutásom alatt...Szóval erről ennyit.

Próbáljuk az elmaradt karácsonyozásokat bepótolni, ma vendégeink voltak, tegnap délután a nagyja előkészületeket elrendeztem. A menü brokkolikrém leves volt, rántott pulykamell szeletek, hurka, majonézes-hagymás burgonya saláta. Desszertnek joghurttorta készült. De gondolkodtam még gesztenyekrémmel töltött piskótatekercsben is. Sőt, a tiramisu is felmerült, mert még volt mascarpone a hűtőben. Aztán leállítottam magam, mondván elég lesz ez a könnyű desszert. 
Annak fényében, hogy milyen klassz éjszakánk volt Baluval, tiszta szerencse, hogy sok mindent megcsináltam tegnap. Ilyen volt a saláta (szerencsére van jó tapasztalatom azzal kapcsoltaban, hogy a krumpli ne szívja fel az összes nedvességet, szoktam egy kis tejet is kavarni a majonézes alaphoz; a hagymát pedig le szoktam forrázni, hogy ne legyen gond vele.) Természetesen a joghurttorta is elkészült  tegnap. Valamint a pulykamellet felszeleteltem, és fokhagymás tejbe áztattam felhasználásig. Panírozás előtt szoktam csak sózni, így isteni puha és ízletes lesz a hús.  Mára a brokkolikrém leves elkészítése maradt, mivel mirelit brokkoliból főtt, nem volt túl sok idő összedobni.
Hát, mostanra ennyi...kezdődik a "testvér-dolog"
 Rángatlak...
Utánozlak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése