2012. január 20., péntek

Miért...?

...kérdezem két napja. Miért nem akar aludni Balu baba???? És miért? Miért beteg már megint Nórika? Most a változatosság kedvéért nem felsőlégúti cuccot szedett össze, hanem hasmenőset...dacára annak, hogy többféle dolgot szedünk erősítésnek.
Balu pedig tegnap elhatározta, hogy akkor ő most nem alszik...tegnap négyszer próbáltam letenni aludni, ebből kétszer volt hajlandó 1-1 szűk órát aludni, aztán ment mint a tank előre. Végül nagy küzdelmek árán, másfél óra hintázás után, este fél 12 körül elaludt. Kicsit fáradt voltam már, egész nap figyelni, hogy mit működik: hova mászik fel, mit vesz ki a szekrényekből, mit dobál el stb, néha betettem a járókába játszani, de nem arattam vele nagy sikert....Ma ugyanez volt: 10 körül felkelt, gondoltam ebéd után 1 órával, 2 óra körül leteszem. Megitta a tápszerét, aztán úgy ugrott ki a kezemből, mint a gyík. Betettem a hintába, megint...fél 3 körül úgy láttam, bólintgat a feje lefelé, meg csukdossa a szemeit. No, kivettem a hintából, megyünk az ágyba. Ja, ahogy anya azt elgondolta. Balu másfér méteres út után vigyorogva szabadította ki magát, hogy ő ugyan nem alszik.
A kismamablogon olvastam este, hogy esetenként lehet homeopátiás sedatif pc-t adni a babának ilyesmi helyzetben,hát, vettem egy dobozzal, de mivel nem vagyok nagy híve az ilyesféle közbeavatkozásnak, függetlenül attól,hogy hometopátiás szerről beszélünk, adok még egy napot a fiatalembernek, hogy magára találjon. Az erről szóló cikk IDE KATTINTVA olvasható. Egyébként az étvágya, kedve, aktivitása rendben van, csak ez a fránya alvás...Ma 7 előtt elkaptam a pillanatot, és fürdés nélkül ágyba dugtam (reggel 10 óta fent van...). 10 körül megébredt, de visszatettem egy kis tápi segítségével.

Nórinál szerdán kezdődött,este volt egy kis hasmenése, aztán csütörtök reggel is. Mondtam neki, hogy maradjon itton, de annyira menni akart az oviba, mondom akkor jó, beszéleke azért óvónénivel. Meg is tudtam,hogy hasmenős hányós kórság van éppen. Megbeszéltük, hogy figyeli Nórit, és ha van valami, akkor szól. Szólt is, ebéd előtt, hogy volt egy wc-zés, azóta nem hagyja Nóri békén, hogy nem jól van, szóljon anyának, menjek érte. Mentem is, a kedve jó volt, bár kicsit sápadt volt, megbeszéltük óvónénivel, hogy meglátjuk hova fejlődik a dolog. Lehet, hogy épp az erősítésre szedett szerek hatására nem vészesen jelentkezik ez a hasmenős dolog. Mondjuk napi 3 alkalommal megy wc-re, és ma volt egy kis hőemelkedése reggel, de egy órán belül lement gyógyszer nélkül. Csak olyan kedvtelen, nagyon nem akar semmit enni, mondjuk ezt nem is erőltetem, de inni se nagyon akar, ami már inkább probléma lehet.

Akkor most jöjjön egy kis babakonyha. A főzés jegyében tegnap sárgaborsó főzeléket készítettem Balunak. Nekünk székelykáposzta volt, amit ő nem eszik, ugyanis nem szereti a savanyú ételeket. A husiból szedttem le neki olyan 15 dkg-ot és majorannás sertéstokány lett belőle.  

Sárgaborsó főzelék nem csak babáknak

  • 2 marék sárgaborsó
  • 1 gerezd fokhagyma
  • késhegynyi natur vegeta
  • 1 tk. liszt
A sárgaborsót megmossuk, beáztatjuk 2 órára. Azután feltesszük főni - annyi vízben, hogy kétszeresen ellepje a borsót az edényben - egy gerezd felszeletelt fokhagymával, sóval, natur vegetával. Mikor a borsó megpuhult, akkor száraz rántást készítünk: a lisztet kicsit megpirítjuk olaj nélkül. (ha nagyüzemben készül, akkor normál olajjal készült rántással is mehet) Hozzátesszük a főzelékhez, 5-6 percig lassú tűzön főzzük készre. A végén ha szükséges, még lehet hozzá tenni vizet, ne legyen betonos a főzelékünk!

Majorannás sertástokány baba mennyiségben (2-3 étkezésre elég)

  • 15 dkg sertéscomb vagy lapocka
  • egy kisebb vöröshagyma negyede
  • 1 mk. majoranna
A hagymát apró kockákra vágjuk, megpirítjuk. Hozzáadjuk a kis kockákra vágott húst, fehéredésig pirítjuk. Sózzuk kissé, hozzáadjuk a majorannát, esetleg késhegynyi natur vegetát. Felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje, és közepes tűzön puhára főzzük a húst.

A főzeléket és a husit összeturmixolva kínáljuk a babának.

Mivel mára is maradt egy adag husi, tökfőzeléket főztem hozzá. (Most viszont tökfőzi maradt holnapra, ahhoz kéne sikerítenem valamit holnapra. Mivel Balu már eszik tojás fehérjét is, így lehet, hogy tükörtojás lesz melléje neki.)


Végül, egy ötlet reggelire vagy vacsorára, akár a babának, akár a családnak.

Zabkása


Több helyen találtam persze ehhez is receptet, a hozzávalók nagyjából ugyanazok mindenhol, csak az arányok másak. Ha betont akar gyártani az ember, akkor több zabpehely megy bele, ha lágyabbat, akkor kevesebbet. No, én kikísérleteztem a számunkra megfelelőt, ami kb. olyan sűrűségű, mint a tejpép.

  • 2,5 dl tej
  • 2,5-3 dkg zabpehely
  • 1,5 tk. cukor
  • 1 késhegynyi fahéj
A tejet felforraljuk a cukorral, beleöntjük a zabpelyhet, ízesítjük fahéjjal, és 6-8 perc alatt mérsékelt lángon puhára főzzük. Ez az alaprecept. Tehetünk bele gyümölcsöt is. Többen esküsznek rá, hogy milyen jó a forró zabkásába fagyott gyümit keverni, és az rögtön le is hűti a kását, és egyszerre kiolvasztja a gyümit.
Ha a baba még nem eszik darabkásabb ételt, akkor a zabpelyhet előzőleg aprítógépben kisebb szemcséjűre lehet alakítani. Ugyanígy a gyümöcsöt is (pl. barackot).



Ma be kellett ugranom a dm-be, tápszerért, és mivel mostanában a mit adjak Balunak reggelire téma foglalkoztat, hát megkockáztattam egy zacskó gyümölcsös gyerekműzlit. Annyiban különböző a felnőttől, hogy apróra van őrölve mind a gyümi, mind a gabonapehely benne. Holnap, ha minden jól megy teszt: joghurtban vagy tejben.

Végül hétvégi menüajánló:

  • tejfölös zöldbab leves, hurka, kolbász, krumplipüré, csalamádé
  • paprikás lisztbe forgatott tarjaszeletek, rizs, ubisali

Közeleg a farsang, az oviban 3-án lesz, arra gyúrok éppen, hogy fánkot fogok vinni a gyerekeknek. Mivel van már vagy egy éve, hogy fánkot sütöttem, a hétvégén az lesz - nekem bemelegítés, a többieknek meg édesség gyanánt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése