2012. január 12., csütörtök

Menzakaja, meg nem csak az...

Folytathatnám az előző bejegyzést, már onnan, ahol Balu nagyon rosszul aludt. Hát ez oda alakult, hogy vasárnap hőemelkedése, hétfőre meg magas láza lett, amihez étvágytalanság és hortyogás társult, néha meg hányás is. A hortyogás csak altatáskor tűnt fel .Kedden elvittem orvoshoz: gyulladt a garat, és jó sok slejm van a torkában (a hányás is ettől vala). Ha szerda este is lázas lesz még akkor antibiotikum...De az én ügyi kisfiam már kedden se volt lázas, vagyis délután volt egy 37 fok, de az semmi, sőt, már vacsira is evett szépen, és ma is láztalan volt. Sőt, a hortyogás is eltűnt, étvágy is jön vissza, hányogatás sincsen.
Néha már elég idiótán érzem magam, hogy az egyik gyerek beteg, hol a másik, de azt mondják ez ilyenkor szinte természetes. A doktornő azzal vígasztal, hogy majd ha Balu közösségbe kerül akkorra megedződik. Lehet...

Az a szokásunk reggelente az oviban, hogy megvárom míg Nóri kezet mos. Ilyenkor meg szokott kérni,nézzem meg mi lesz az ebéd. Tegnap aszongya' a kiírás, hogy suhintott leves. Jaaa, mondom Nórinak , ne kérdezd mi az (kb.annyi rémlett, hogy savanykás cucc, de hogy mi van benne???). Persze nem hagyott nyugodni a kérdés, így hazaérve utánanéztem. Íme a suhintott (nem összetévesztendő a suhantottal) leves receptje, amit nem hagytam ki, el is készítettem:

Suhintottt leves

Hozzávalók:
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 zöldpaprika (elhagyható)
  • 1 tk. pirospaprika
  • 6 dl víz
  • 1 marék tarhonya
  • tejföl a tálaláshoz
A vöröshagymát kevés olajon megpirítom, hozzáadom a zöldpaprikát, ha van. Ha nincs, akkor nem teszünk bele :-). Megszórom a pirospaprikával, felengedem a vízzel, sózom, mikor felforrt beleszórom a tarhonyát és addig főzöm, míg meg nem puhul. Nna, az igazsághoz hozzátartozik, hogy én beleraktam egy kockákra vágott krumplit is, bár nem írja a recept.
Tálaláskor a tányérban tejfölt teszünk bele.


Lássunk egy kis menüajánlót, így hétvége előtt: 
- brokkolikrém leves, rántott pulykamell majonézes-hagymás krumplisali
- brokkolikrém leves, lasagne
- zöldségleves, kelkáposzta főzelék fokhagymás sült tarjával (a tarjaszeletekről leszedtem a csontot, kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, enyhén megkentem zúzott fokhyamával, így hagytam állni kb. 1 órát, aztán lisztbe forgattam és teflonedényben, meleg olajon fedő alatt puhára sütöttem)
- suhintott leves, csokiöntetes piskótakocka
- almaleves, fűszeres joghurtban pácolt sült csirkemell ( egy csirkemellet 4 szeletre vágok; egy nagy natur joghurtba (450 g) 4 gerezd fokhagymát, kevés őrölt borsot keverek, ebbe teszem a husit 2-3 órára. Tepsit vékonyan kiolajozok, beleteszem a husit, ráöntöm a joghurtos pácot is. Tetejére ráfacsarom fél citrom levét. Fóliával lefedve 220 fokon kb. 40 percig sütöm. A végén leszedem a fóliát és megkapatom a husik tetejét.) , tepsis sült burgonya 

Végül jöjjön egy gyors vacsiötlet.

Pizzás csiga

Hozzávalók:

  • 75 dkg liszt
  • 2 tojássárga
  • 3 mk. só
  • 4 tk. cukor
  • 10,5 dkg zsír
  • 4,5 dl tej
  • 3 dkg élesztő
A töltelékhez:
  • 1 db 400 g-os hámozott paradicsom konzerv
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. oregáno
  • 3 ek olivaolaj
  • csipet só
  • 5 dkg füstölt szalonna papírvékony szeletekre vágva, és vékonyan felcsíkozva
  • esetleg császárszalonna nagyon apróra vágva
  • reszelt sajt

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, egy óra hosszat kelesztjük. Közben elkészítjük a paradicsomszószt: turmixgépbe öntjük a paradicsomkonzervet, fűszerezzük, beleöntjük az olivaolajat és turmixoljuk. 
A tésztát téglalap alakúra nyújtjuk, rákenjük a paradicsomszószt, rászórjuk a szalonnafélét (ez el is maradhat), sajtot reszelünk rá, nem kell nagyon vastagon. Eztán feltekerjük a tésztát, 2-3 centis darabokra vágjuk (ezt jó éles késsel, és jó gyorsan kell csinálni, mert a töltelék szökik ha nyomjuk erővel a tésztát). A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük. Hagyjuk a tepsiben 15 percet kelni, megszórjuk a tetejüket kevés reszelt füstölt sajttal (bármilyen sajt jó). 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. Fincsi vacsira. Vagy reggelire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése