2012. január 29., vasárnap

Ezt a hetet tudnám feledni...

Nem mondok újat, ha azt mondom, hogy Nóri megint beteg volt. Csakhogy a változatosság kedvéért most más is elkapta a családban. Balun kívül. Konkrétan: mindenki...Még én is...Ilyen-olyan tünetekkel mindenkin kijött. A szerencse az volt, hogy nem egyszerre kapott el minkett a lázas fázis, először én hétfő este - kedd reggel (már a gyerekorvoshoz is úgy mentünk le hétfő este, hogy hőemelkedésem volt, rázott is a hideg hazafelé, még jó,hogy meg tudtam jegyezni melyik gyereknek mit kell adni), aztán mire jobban lettem kedd este, addigra apa lett lázas. Elég rendesen: 38, 5-tel ő győzött. Még össze is esett szerda reggel, az éjszalai megpróbáltatások után, jól rámhozva a frászt. Nórinál végül is az enyhe hasmenés kis hőemelkedéssel náthába torkollott. Balunál hányás volt ami náthába ment át, magas lázzal. Nálunk felnőtteknél durvább hasmenés volt hőemelkedéssel, apánál lázzal. Nálam is kis náthába végződött. Étvágyunk az zéró volt egész héten, de sajnos nem nagyon látszik rajtunk :-). 3 nap után már nagyon éhes voltam, ettem egy kicsit, mert néha megszédültem, de nem kellett volna...
Minden esetre apát a munkahelyi fogyókúra-versenyből lehet, hogy kizárják tisztességtelen előnyszerzés miatt :-). A gyerekorvos szerint vírust szedtünk össze. Ezt onnan tudta, hogy Balun a nyakánál meg a hátán pici piros pöttyök jöttek ki, amiket se azelőtt se azután nem láttam rajta. A rendelőben mikor vetkőztettem, akkor láttam a nyakán, de akkor azt gondoltam, hogy melege van a gyereknek, azért van.
No, most, hogy túlvagyunk ezen a hasmenős dolgon, találtam egy jó kis cikket, hasznosnak tűnik ilyen esetben: a cikk itt olvasható . Szóval, az egész hetet egész kóválygósan éltem meg, jól lestrapálódtunk. Sajnos a szombati családi összejövést is le kellett mondani. Ez úgy történt, hogy megkértem az uramat, hogy hívja fel Rékát, mondja el mi van minálunk. Fel is hívta. Aztán másnap kérdeztük, hogy akkor lemondtad Rékáékat?
- Ja, vagyis Réka mondta le a szombatot, jött a válasz.
- ????????
-Hát, Réka a munkahelyen úgy kificamította a bokáját, hogy menni is alig tud, csak járókerettel botorkál otthon szegény.

Hát, szóval ennyi erről a hétről...

Viszont mára sokat javult a helyzet, olyannyira, hogy még valami édességet is megkívántunk. Gesztenyés tekercset készítettem kicsit másképp.

Gesztenyés-mascarponés tekercs


Hozzávalók:

A piskótához:

  • 6 tojás
  • 6 kanál hideg víz
  • 12 csapott ek. cukor
  • 12 csapott ek. liszt
  • 1/2 cs. sütőpor

A krémhez:

  • 1 cs. gesztenyemassza
  • 25 dkg mascarpone
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 3,5 dl tej
  • 3 ek. cukor
  • 2 ek. porcukor
Díszítéshez: kakaópor


A hozzávalókból vizes piskótát készítünk. (bővebb leírás ITT)

Mielőtt kivesszük a sütőből előkészítünk egy darab sütőpapírt, amivel felgöngyöljük a piskótát. A sütőpapírt megszórom kevés porcukorral, erre teszem ki a még meleg piskótát, és felgöngyölöm (ennek hiányában nedves konyharuha is megteszi). Így hagyom kihűlni. Addig elkészül a krém:

Nórival elkevertetem a pudingport 3 ek. cukorral és 3,5 dl tejjel. Ezt a keveréket sűrűre főzöm. A gesztenyemasszát átnyomom pl .krumplinyomón, és elkeverem a porcukorral. Mehet hozzá a mascarpone és a kihűlt puding. Jó habosra keverem, majd kitekerem a piskótát és megtöltöm vele. Felgöngyölöm. Hagyok annyi krémet, hogy kivül is bevonjam a sütit, végül díszítésként kakaóporral szórom meg. 



Elég sokat nézzük mostanában a királyi tv-t. Nem tudom hogyan csinálják, de jó műsorokat adnak mostanság. Ilyen kedvencem a Gasztroangyal (innen kellett hallanom először a lila krumpliról., agrármérnök végzettségű létemre...de erről majd máskor.), vagy a minden nap délután jelentkező MM című műsor, az utána következő ausztrál filmsorozattal, a Család csak egy van cíművel. Aztán jön a Gundel Takács Gábor által vezetett Maradj talpon! című vetélkedő, ami miatt már a kereskedelmi csatornákon futó hírműsorokat már nem nézem. Amúgy is olyan ócskák, át is neveztem őket magamban kékfénynek, mert egyéb sincs bennük, csak ilyen bűnügyi hír féleség. Ha már hírműsor, akkor legyen a jó öreg 19.30-as híradó az m1-en.
Szóval, m1-re tapadásunk következtében tudtuk, hogy jön az Eurovíziós dalfesztivál válogatója, aminek ma este ment le az  első fordulója. Új felfedezettünk van, Compact disco a csapat neve. Amit lentebb látható, nem azzal a számmal indultak, de ez most nekem nagyon tetszik.


Ez pedig az, amivel indultak, és a zsűri max pontszámot adott rá:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése