2011. február 17., csütörtök

Egyszerű menü ötletek

Hétvége előtt  az ötletmerítéshez, csak felsorolok néhány  menüt.

Tegnap tarhonya levest főztem székelykáposztával.
Este az uramnak kedvébe járásként csöröge fánk készült.Én a kelt verziót készítem. Ennek leírom a receptjét kép nélkül, mert ugyan az ízzel meg az állaggal nincs gond, de a külcsín még nem az igazi, ezt kétszer készítettem eddigi pályafutásom során.

Csörögefánk

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 5 tojás sárgája
  • 7,5 dkg vaj
  • 7,5 dkg cukor
  • 1,5 dkg élesztő
  • 1,5 dl tejföl
  • 1,5 ek rum
  • csipet só
Az élesztőt 2 ek langyos tejben elkeverjük  (nem kell futtatni). A liszttel elmorzsoljuk a vajat, és hozzáadjuk a többi alapanyagot. Jól kidolgozzuk a tésztát, tiszta ruhával letakarva fél óráig pihentetjük. Pihenés után kinyújtjuk kb. 3 mm vastagra. Én úgy szoktam formázni, hogy  derelyevágóval kb 10*10 cm-es négyzeteket (nem kockát!:-)) vágok, a négyzetet átlósan, de csak belül, nem átvágva a tésztát, bemetszem, és az egyik csücskét áthúzom a nyíláson. De az megteszi, ha csak két bemetszést teszünk a lapocskán és nem húzgálunk semmit sehova. Első csöröge sütésemnél pont a formázástól lettem nagyon ideges. Sütni közepesen meleg, bő olajban, figyelni, mert hamar megsül. A végeredmény finom, omlós, a szájban szinte szétolvadó fánk lesz, amit baracklekvárral és porcukorral tálalok.

Ma burgonyás sörtésztába forgatott csirkemell csíkok és gombadarabok készültek párolt rizzsel, és francia salátával. A sörtészta variációk is megérnek egy misét :-).

Múlt szombaton rántott pulykamell szeletek voltak rozmaringos - fokhagymás sült burgonyával. Ez nem ördöngősség, csak az olajba minden adag krumplihoz dobok 2 gerezd fokhagymát héjastól (nem tévedés)  és egy kb. 4-5 centis friss rozmaring ágat. (Ezt az ötletet Olaszországban élő rokonomtól kaptam tavaly, egy balzsamecetes csirkemell recept kíséretében. )Tavaly nyáron vettem cserepes rozmaringot, amiről azt kell tudni,hogy van olyan, ami évelő, és kevésbé fagyos helyen kitelel, és van olyan ,ami nem. No, nekem sikerült beszereznem az évelőt, így arról tudok ágacskákat vágni most.   

 

Ez eddig tök jó, de én mit főzzek holnap???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése