2012. október 31., szerda

Kalács az ősz ízeivel



Minap kalács-sütő hangulatban voltam. Valami fahéjasra vágytam, meg diósra. Így alakult ez a kalács:

Fahéjas-diós-lekváros kalács

Kivételesen a recept hamarabb jelent meg a nosalty-n, mint a blogon. Ezt a címet csak butítottnak hívom, mert eredetileg kalács az ősz ízeivel lett a neve, de az valamiért nosaltyéknak nem jött be.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 3 dl tej
  • 8 dkg zsír
  • 1 tojássárgája
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 citrom reszeltelt héja
  • 4 csapott ek cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 mk só
  • Töltelékhez:
    • fahéjas cukor
    • 8-10 dkg darált dió
    • 3-4 ek baracklevár
    Kenéshez:
    • 1 tojás

     
    A hozzávalókból kalácstésztát dagasztunk (kenyérsütő gépben is dagaszthatjuk), majd 1 órát kelni hagyjuk langyos helyen.
    A megkelt tésztát átdagasztjuk, 3 részre osztjuk, majd letakarva 10 percet pihentetjük.
    Közben előkészítjük a töltelékeket. A fahéjhoz cukrot vegyítünk, a diót megdaráljuk, cukorral elkeverjük.
    A tésztadarabokat kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk, téglalap alakúra. Az egyikre diós cukrot szórunk, de hagyjunk meg belőle 2 evőkanálra valót, a másikra fahéjast, a harmadikat megkenjük lekvárral és a maradék dióval megszórjuk. Felcsavarjuk a tésztákat, majd a tekercseket összefonjuk és kuglófformába rakjuk. (Én úgy szoktam tovább keleszteni, hogy beteszem a sütőbe 10 percre, 50 fokra. Aztán kint is kelesztem letakarva 10 percig, míg a sütőt előmelegítem 170-175 fokosra.)
    A kalácsot lekenjük tojással. Eztán jöhet a sütés, kb. 30 perc szükséges hozzá.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése