2012. október 22., hétfő

Őszi sütemény

Két "kattanásom" van ilyenkor ősszel. Az egyik az alma, a másik meg a sütőtök. Minap találtam egy almás lepény receptet, amit mindenképp ki akartam próbálni. Nagyon bíztam a receptben, mert cukrász tanulmányokat végzett hölgytől van.A tésztában nincs tejtermék féle, és sütőpor sem. Juhé!  No, izgulást kilövöm, isteni finom lett a végeredmény almás lepény. Vékony tészta, sok alma, egy kis extra, a lekvárkenés a tésztára, tiszta fincsiség. A receptet a nosaltyról vettem, ITT lehet elolvasni ,Ágitól való, és tényleg nagyon finom.
Aztán tegnap láttam Limaránál egy sütőtökös almás rácsos linzer receptet, és mivel az almás istenien sikerült, úgy gondoltam, hogy itt az alkalom, hogy házasítsam a sütőtököt az almával, de a tészta az marad Ágié. Na jó, egy cseppet változtattam, konkrétan az eredetiben 30 dkg margarin volt, én most ezt átvariáltam 25 dkg margarin és 5 dkg zsír keverékére.  És no jó, a tölteléken is módosítottam egy cseppet, sőt, ha még egyszer elkészítem, akkor még egyet fogok rajta változtatni (narancshéj helyett citromháj lesz benne) No, akkor most itt az összefésült recept. Csak hogy legközelebb ne kelljen két megnyitott ablak közt lavíroznom.

Sütőtökös-almás lepény

Tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 5 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 1 vaníliás cukor
  • csipet só
Kenéshez:
  • 3 ek baracklekvár
Szóráshoz:
  • gríz
Töltelék:

  • 80 dkg alma
  • 30 dkg sütőtök
  • 1 narancs reszelt héja
  • fél narancs leve
  • 3 ek. méz
  • fahéj
Kenéshez:
  • 1 felvert tojás
Először a tölteléket készítettem el, a sütőtököt meghámoztam, majd aprítóval "lereszeltem". Az almát szintén meghámoztam majd reszelőn lereszeltem. Az almát és a tököt  lábasban megpároltam, kb. addig míg a leve nagyja elpárolgott. Mikor elkészült, beletettem a mézet, reszelt narancshéjat, narancslét és a fahéjat. Hagyjuk kihűlni.
 
A tepsit (nagyobb méretű tepsi kb. 27*33 cm-es) kikentem, lisztezem.
Eztán jött a tészta. A hozzávalókat gyorsan összegyúrtam, majd elosztottam 40-60 % arányban (kb. 1 kg lett a tészta, így 60-ill. 40 dkg-os darabokra osztottam). A nagyobbik tésztadarabot kinyújtottam, úgy,hogy a tepsi oldalára is fel tudjam tapasztani. Beraktam a tepsibe, majd megkentem a lekvárral, megszórtam grízzel, erre jött a tökös-almás töltelék. Kinyújtottam a maradék tésztát és a töltelékre tettem. Megkentem a tetejét a felvert tojással, megszurkáltam, és villával cifráztam a tetejét.
180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 35 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése