2012. október 31., szerda

Paradicsomos gombócok

Néha rámtör, hogy akkor most valami paradicsomost ennék. Paradicsomos káposzta, paradicsomos húsgombóc stb...Tegnap reggel miután megtettem a közel 2 km-es körömet az oviba meg a bölcsibe, még úgy gondoltam, hogy a darált hús klasszikus paradicsomos húsgombócként fogja végezni. Aztán beugrott az a kicsi gombócos tésztán tálalt változat. Megnéztem vagy öt féle elkészítési lehetőséget, majd összedobtam a saját verziót.


Paradicsomszószos húsgombócok

Hozzávalók:

Húsgolyóhoz:
  • 40 dkg darált sertéshús
  • negyed fej vöröshagyma apróra vágva
  • 3 gerezd fokhagyma zúzva
  • fél sárgarépa lereszelve a sajtreszelőn
  • bors
  • 1 tk. pirospaprika
  • 1 tojás
  • csipet oregánó
  • kb. 3 ek. zsemlemorzsa
  • 5 dkg reszelt sajt (én most cheddart használtam)
  • kevés olaj a sütéshez
A szószhoz:
  • 1 doboz paszírozott paradicsom (500 g-os)
  • 1,5 dl víz
  • cukor
  • csipet oregánó
  • csipet bazsalikom
  • negyed fej vöröshagyma apróra vágva
  • 3 gerezd fokhagyma zúzva
A húsgolyókhoz összedolgozom a hozzávalókat. A zsemlemorzsát szükség szerint adagolom, hogy jól formázható masszát kapjak. A masszából helyes kis golyókat formázok.
Közben kevés olajon megpirítom a hagymát, rádobom a zúzott fokhagymát és már öntöm is fel a paradicsommal, nehogy a fokhagyma megégjen. Ráöntöm a vizet, sózom, borsozom, ízesítem bazsalikommal, oregánóval, és cukorral.
Közben a húsgolyókat kevés olajon megpirítom, majd rögtön átköltöztetem őket a rotyogó paradicsomszószba, ahol még kb. 20-25 percig csücsülnek.
Közben kifőzöm a tésztát; én most spagettit választottam. Mikor kész, forrón, reszelt sajttal megkoronázva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése