2011. szeptember 4., vasárnap

Az első ovis hétvége

Pénteken együtt mentünk apával az oviba, ahol is összefutottunk egy volt kolleganővel, Andreával, aki egy évig helyettesítő titkárnő volt nálunk pár éve. Most az ovinkban dolgozik pedagógiai asszisztensként. Hát, legalább egy ismerős :-). Nórin ismét azt láttam, hogy kicsit kedvetlen. Míg Andreával beszélgettünk, folyamatosan lökdösött, hogy menjünk már. Kapott egy hercegnős hátizsákot az ovikezdésre és mellé meglepiként Jázmin hercegnő babát, amit el is vitt magával az oviba, azonban távozáskor az óvónéni a lelkére kötötte, hogy ne hozzon be többet játékot. Mondjuk ez érthető is, huszonvalahány gyerek privát játékára nem tud figyelni...

Pénteken almából és szilvából főztem gyümölcslevest, amit joghurttal habartam be, így Balázsnak is nyugodtan adhattam belőle. Második fogásnak rántott csirkemell szeletek és rántott patiszon volt rizzsel, majonézzel. Balázsnak pároltam cukkinit, tettem bele a rizsből meg leszedtem egy husi bundáját, és ezt turmixoltam össze. Minden esetre 2 nap ovi után sikerült annyit leszűrni, hogy a leánykám nem hazudtolja meg magát, és nem eszik renedesen. Csütörtökön 2 és felet vágott be a meglepi almás pudingos papacsinából, pénteken meg fél tányér levest, és 2 szelet patiszont némi rizzsel és majonézzel. Pedig annyira nem hangzik szörnyűnek az étlap, bár hát, ugye nem anya főzte (és nem is rimánkodik fél órát, hogy egyen a gyerek). Csütörtökön paradicsom leves volt meg rántott husi krumplival, ubival. Pénteken meg zöldborsó leves és rizses hús, ami szintén a gyerek kedvencei közé sorolható.
A szombati ebédet már pénteken előkészítettem, így szombaton volt időm szöszölni olyasmivel, hogy vasalás, meg kanapé tisztogatás , na de erre még visszatérünk....Szóval, a szombati ebéd bőrös malackaraj egyben sütve krumplipürével és ubisalival, meg a maradék gyümileves.
Ma zöldborsó leves és brassói készül.

Pénteken anyósomnak feldagadt az arca, meg  kiütések jöttek ki rajta, így Rékáéktól igyekeztünk haza kora este, és irány az ügyelet. Hát, sok dolog nem történt, persze ránézésre nem tudják mitól van, injekció és hazajöhet. Még most sem jó a helyzet, mert a duzzanat ugyan lement, de a viszketés nem múlt el.
Péntek óta nem múlnak a bajok: én háztartási balesetet szenvedtem, a nyitott mosogatógép ajtóban megbotlottam és tanyáztam egyet. Szerencsére "csak" a felkaromon lett egy jókora lila folt, ahogy próbáltam megkapaszkodni a konyhapult szélében. Később  Balu is szerzett egy apró púpot a fejére, ahogy elvesztette az egyensúlyát és elesett.
Ma hajnalban Nóri is csatlakozott a beteg részleghez. Tegnap már mondta, hogy fáj a torka, de kora hajnalra belázasodott ,nem vészes, 38 alatt, kapott panadol babyt, de folyik az orra, köhög, fájlalja a torkát, és most is alszik , ő az antialvós... Remélem Balu nem kapja el. Holnap minden esetre nem megy oviba, délután irány a doktornő...

No, kanapétakarítás. Én a bordómániás, annak idején persze milyen kanapét választottam, hát bordót...Ami éppen nem arról híres, hogy tisztának látszik. Általában 1-2 hetente le van porszívózva, néha meg vizes szivaccsal áttörlöm, néha meg veszek kárpittisztító habot és azzal kísérletezek. Majd rájövök, hogy semmire se jó...A legkritikusabb részek a karfák, meg a nagy kanapé ülőrésze, ahova az én jó uram szeretettel ül le izzadtan....ettől aztán az ülőrészen csini óriási fehér foltok keletkeznek. Elkapott az öko mánia, ezért utánanéztem hogy lehet kanapét tisztítani a la öko. Hát, írtak valami keveréket, amiből 1 kanállal kell vízbe tenni és felhabosítani, de ha nincs kedvünk, akkor jöhet az ecetes vizes szivacsos lemosás. Hát, én is így jártam el. Kb. 5 liter vízbe tettem nem túl sok, úgy 5 ek ecetet. Szivaccsal jó vizesen áttöröltem a kárpitot, és vártam, hogy mi lesz. Vizesen elég jól nézett ki az eredmény, s aztán megszáradva meglepően jó eredményt hozott. Eltűntek a világos foltok ,a szín pedig felfrissült. És mindennek a tetejében felfedeztem, hogy itt a belváros közepén, 2 utcával odébb van egy zöld bolt, ahol szintén beszerezhető a mosószóda, szódabikarbóna és citromsav, szinte forintra annyiért, mint amennyiért a zöld polcnál vettem...a címük: www.zoldzug.hu.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése