2011. szeptember 14., szerda

Fáradt menük

Balu fiam hiperérzékeny baba. Szereti az állandóságot, a megszokott napi menetet, jól elmolyol dolgokkal. Ha kibillentjük pl. családlátogatással, akkor kicsit nehezen szokja az új helyzetet, és volt,hogy utána napokig tartott, míg helyreállt a kis lelki békéje.
Most ez a kis nátha billentette ki, ami nem is csoda, hisz sose volt még ilyen "élménye". Éjjelente sokszor felébredt,  hol a köhögéstől, hol az orrdugulástól, így persze én is. Már jobban van, de napok óta 3 óránként ébred, most épp azért, hogy behozza a lemaradást a kajálásból :-). Bár tegnap volt 11 hónapos, és ehhez képest 13 kiló, és kb. 90 cm, szóval nagyon nem kicsi. Már hétfőn is nagyon kialvatlannak éreztem magam, ennek fokát jelzi, hogy Nórinak Balu fogkrémjéből nyomtam, valamint Nóri figyelmeztetett, nagy vigyorogva, hogy anya, két hajráf van a fejeden...
No ezen okokból igyekeztem megúszni a főzést...
Így hétfőn nem főztem. Még maradt vasárnapról.
Kedden sárgaborsó leves volt, vettem ki a fagyóból panírozott csirkemellet, kisütöttem és hagymás krumplisalit készítettem mellé.
Na, a mai főzésen is gyorsan túl akartam lenni, aztán gigamenü lett belőle (mondjuk az előnye az, hogy holnap nem főzök,mert maradt belőle...). A tervezett vadas finisbe ért, kivettem egy darab egyben lefagyasztott tarját, leszedtem a csontról a húst, és a húsos csontból húslevest főztem. Ja, és a hűtőben árválkodó másfél kiló szilvától is meg akartam szabadulni, így lett belőle szilvás lepény, vagy béles, ahogy tetszik.

Szilvás lepény (nagy tepsire való)

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 30 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 150 g barackos joghurt
  • 2 tojás
  • 1,5 kg szilva
  • gríz
  • a szóráshoz fahéj és cukor
A lisztből, margarinból, cukorból, vaníliás cukorból, joghurtból, tojásból a sütőpor hozzáadásával tésztát gyúrunk. A szilvát megtisztítjuk, negyedeljük. Kikenjük, kilisztezzük a tepsit. A tesztát kétfelé osztjuk, és vagy kinyújtjuk az egyik felét, vagy ha lusták vagyunk a nyújtódeszkát behozni a kamrából, akkor a kezünkkel kis darabkákat csípünk le a tésztából vizes kézzel, és szétlapítjuk a tenyerünkkel, így terítjük be  a tepsi alját. Mikor kész,akkor megszurkáljuk villával, és vastagon megszórjuk grízzel. Erre rakosgatjuk a negyedelt szilvát, megszórjuk kristálycukorral és fahéjjal. A maradék tésztával befedjük a szilvát, vagy az előbb említett technikával vagy kinyújtjuk. Szintén megszurkáljuk a tetejét és 175-180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol 30-35 perc alatt készre sütjük.


Babamenü: ma semmi különös, a húslevesből répa, fehérrépa, krumpli és husi összeturmixolva. Előző napokon üveges babakaja (most a rossmann-ban a hamanek babakaja is akciós, kipróbáltam, eszik a gyerek ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése