2011. szeptember 11., vasárnap

Krémlevesek napjai-babák kedvére is

Azt sejtettem, hogy nem lesz egyszerű két gyerkőccel, fog némi szervezést igényelni, hogy rendesen menjenek a dolgok. Most, hogy úgy döntöttek, hogy azzal tesztelnek, hogy sztereóban nyomnak le egy náthát, hát néha úgy éreztem jobb lenne Siva istennőnek lenni, 8 kézzel (na meg még jól jött volna plusz 1 fej), vagy a fénymásoló alá feküdni (hátha több helyen ott tudok lenni egyszerre). Minden esetre jó sűrű hét van a hátam, hátunk mögött. 

Szerveztem egy programot, már hetekkel ezelőtt Tündiékkel. A legutóbbi Csillag születikben tünt fel egy fiú, Szabó Ádám ,aki tangóharmónikázott, és nekünk nagyon tetszett. Meg kell mondjam, marhára nem tetszett, hogy nem ő nyerte meg! Ehelyett kedves határon túliak küldtek egy vagon szavazatot a 14 éves semmi különös hangú, tök átlagos kisfiúra...Pedig az Ádám egy nagyon is üde színfolt, és nagyon tehetséges, kedves fiú. Nos, pénteken volt a koncert napja, úgy beszéltük meg Tündivel, hogy itt vacsiznak, úgyhogy a pénteket óráról órára terveztem meg, bár a koncert innét 300 méterre volt, és csak egy órás volt, tehát 20 óráig tartott, de a főzés, meg hogy a gyerekek el legyenek rendezve, szintén szervezést igényelt. Kissé bonyolította a napot, hogy előtte éjjel (vagy hajnalban??) kb. 4-ig nem aludtam semmit, mert Balunak eldugult az orra és fél óránként le kellett mennem hozzá. Már mindent próbáltam, a majd kisírjától az orrspray-ig, végül előkotortam az orrszívót és erősen tanulmányozni kezdtem. Hát, megvettem mielőtt megszületett Nóri, amolyan kötelező listás holmiként, s szerencsére nem volt rá szükség, mert az első nátha már olyan korban érte, mikor meg tudtuk neki tanítani az orrfújást, és nagyon is ügyesen csinálja azóta is. Szóval, mondhatni büszke voltam rá, hogy érintetlenül fekszik a pelenkázó szekrény aljában, mikor rendezkedtem, takarítottam, raktam jobbról balra, balról jobbra, a szekrény egyik sarkából a másikba...
De most, hajnal 4-kor mondtam az uramnak, hogyha most lejössz, hozd a porszívót. Kicsit bambán nézett, hogy mit akarok én hajnali 4-kor a porszívóval? No, mondom, akkor próbáljuk ki az orrszívót...Összecsatlakoztattuk a porszívóval, és az első mozdulat sikerült ugyan, de mikor rájött a gyerkőc, hogy má' megint az orrát piszkálom, ordítani kezdett. Baluka nagyon nehezen tűri, ha az orrát, száját törölgetem.  Egyetlen szóval tudom leírni: útálja.No, miután kiordította magát, távozott a fölös orrváladék, s végre pihenhettem még vagy 4-5 órát két felvonásban. Tehát ilyen pihenten mentem neki a pénteknek. Azt már előre megmondtam, hogy ebédfőzés nem lesz, mindenki azt eszi amit talál. Vacsira készítettem zellerkrém levest, rántott pulykamellet petrezselymes krumplival és joghurtos-fokhagymás ubisalit. A zellerkrém levesnek nagy sikre volt, íme a recept:

Zellerkrém leves

Hozzávalók:

  • kb. 50-60 dkg zeller (két kisebb vagy egy nagyobb gumó)
  • 2 közepes krumpli
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • bors
  • natur vegeta
  • 2 dl tejszín
  • 2 ek liszt
  • 1,3 l víz vagy kockából leves
Meghámozom a hozzávalókat. A hagymát kockára vágom, és olajon megfuttatom. Közben kockára vágom a zellert és a krumplit, és a hagymához adom, borsot (ha baba is eszik belőle, akkor nagyon keveset, vagy elhagyható), ételízesítőt, sót szórok rá. Kicsit pirítom, majd felöntöm a vízzel, és felforralom, majd közepes lángon addig főzöm, míg puha nem lesz a zöldség. Ha megpuhult, akkor a babának szedek ki belőle, és azt összeturmixolom neki (7 hós kortól adható). Az elpárolgott vizet pótlom, míg újraforr a leves, addig a 2 ek. lisztet simára keverem a tejszínnel, és beleöntöm a levesbe, felforralom, turmixolom és kész.
Levesgyönggyel vagy pirított kenyérkockákkal tálalom.

A koncertre visszatérve, ez volt az Aranytíz évadnyitó eseménye, a 3. emeleten egy kisebb teremben.Mi még nem is jártunk ezelőtt itt, pedig nagyon szép hely, és sok jó programot is kínálnak. Mint kiderült, ez volt Ádám első olyan koncertje, ahol belépőt szedtek ,vagy ahogy ő mondta, pénzt adtak érte az emberek. Az első koncert minden csetlése-botlása megvolt, de nagyon aranyosan kezelte le a váratlan helyzeteket pl. törölköző kérés, vagy segítség kérés apától a mikrofon leesett szivacsának visszatételére. A közönség is nagyon helyesen fogadta, és Ádám is kicsit stand up comedy-s re vette a figurát, ami nagyon bejött a hallgatóságnak, ami egyébként kb. 200 fő volt, és korösszetételt elnézve a két véglet, a huszasok és a hatvan-hetven évesek voltak túlsúlyban, a közép korosztály kevéssé képviseltette magát. A repertoáron szerepeltek klasszikusok, kortárs művek, de mai kendvencek is.
Koncert után Tündiék még feljöttek, mert a másnapi ebédhez (ahova mi voltunk hivatalosak) a husit a hűtőnkben deponálták. Mondtam, nehogy itt felejtsétek, mert a végén még nekem kell elkészíteni és elvinni az ebédre:-). Utána, még elkísértük őket a kocsiig, az uram meg elhívott a burgerbe, ahol kipróbálta a bkool nevű csodát, én meg ittam egy jegeskávét, aztán hazajöttünk.
A szombat későn indult, 9-kor ébredtünk (bár én 3 óránként mentem le Baluhoz, mert most napközben kevesebbet eszik, így éjjel próbálja bepótolni a kimaradt mennyiséget). Délelőtt házimeló, vasalás stb. Balut csak délben tettem le aludni a kései ébredés miatt, így már majdnem 3 óra volt, mire megérkeztünk az ebédre. Tündi isteni húslevest főzött cérnametélttel, másodiknak sült krumpli és rizs volt a köret, és kétféle pácolt sült csirkemell volt. Az egyik olaszos pácban fürdött, a másik adag hagymával és paprikával sült. És volt még ubisali is. A desszert pedig egy nagyon-nagyon finom tiramisu volt (akárcsak én készítettem volna), amit Zsenya készített.
Apa fiával

Fiúszakasz

Akrobatalány

Tündi, Andis és a gyerekek

Gabi mama és Nóri

Tündi és Zsenya
Vasárnapra vadast terveztem zsemlegombóccal, de ez a menü tolódik, mert nem vettem zsemlét, meg igazából szelet husit is akartam venni, hogy nagyobb mennyiséget állítsak elő, hogy másnap ne kelljen főzni. Hát, a múlt heti zsufi miatt aztán ezzel nem foglalkoztam. Tegnap este, amíg megkerültük a tömböt vagy kétszer, megkérdezte Nóri, hogy mit főzök másnap. Hát, ez jó kérdés, és ekkor kipattant a szikra, hogy akkor legyen zúzapörkölt, dehát mivel az nekem se meg Nórinak se jön be, lesz még mellé palacsintabundába forgatott csirkemell, köretnek rizs, és ubisali. Csak így, hogy egyszerű legyen az élet, legyen kétféle főétel...
Levesnek olyat kellett kitalálnom, amit Balu is eszik, így jött a csirkekrém leves ötlete, legalábbis én így neveztem el ezt a levest

Csirkekrém leves

Hozzávalók:
  • fél csirkemell kockázva
  • egy nagy fej vöröshagyma
  • 3 szál sárgarépa
  • kevés fehérrépa
  • 3 özepes burgonya
  • fél paradicsom, fél paprika
  • só, bors, natur vegeta
  • 150 g natur joghurt
A hagymát meghámozom, felkockázom, kevés olajon megfuttatom,sózom, ráteszem a paradicsomot és a paprikát, mindkettőt apróra vágva, mikor ezek jól összeestek, mehet rá a husi, amit fehéredésig pirítok. Ekkor beleteszem a felvágott zöldségeket, kicsit pirítom együtt, majd felengedem 1,2 l vízzel, ízesítem natur vegetával, sóval, borssal, felforralom, majd mérsékelt lángon készre főzöm.  Mikor kész, leveszem a tűzről ,hozzáadom a natur joghurtot, és összeturmixolom. Levegyönggyel vagy pirított kenyérkockákkal dúsítható tálaláskor. Babának joghurt nélkül 7 hós kortól adható, joghurttal 8-9 hónapos kortól.

S hogy mi lesza menü jövő héten? Hát azt még nem tudom :-)))legfeljebb sejtem :-)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése