2010. december 23., csütörtök

A húsos trüffel (vagy muffin)

Tegnap délután valami üzemzavar volt  a kissebbik Takácsnál: csak ordított,ordított, már a végén én is majdnem. Végigmentem a hibaelhárítási pontokon: éhes? nem. Peluscsere. Semmi változás. Angolok csodavize? Semmi. Végül nagyanyai jótanács, vigyük el fürdeni. Oké, ez használt. Vagy ha nem is ez, de mire végeztünk, addigra klasszul lefáradt a csemete és elaludt. Ennek örömére Egyeskét is elvittem pancsolni. Anyóssal megosztottuk a feladatokat: én befejeztem a bejglisütés romjainak eltakarítását, ő meg befejezte a gyerekpancsoltatást. Mivel baromira jól jött ez ki, sok időm lett hirtelen, bekapcsoltam az anya fáradhatatlan gombot és vasalni kezdtem. Majd rendet raktam, ésmiotán felmértem a karácsonyos terítőkészletet egy-két darabot le is cseréltem  ünnepire.Úgy 11-re el is készültem, mire Ketteske is magához tért, és adott még nekem 2 órányi melót. Végül fél 2-re ágyba kerültem, ahol viszont remekül lekötött egy jóslós betelefonálós műsor egészen 2-ig.
Reggel 7-kor már frissen, üdén kint voltam az ágyból, később lerogytam a net elé, hogy kitaláljam mi is legyen az ebéd. Találtam is egy ötletnek valót, amit csak húsos trüffelnek neveztem el, ugyanis egy raguról van szó, ami muffinpapírban sül.

Húsos trüffel

Hozzávalók 12 papírkapszlihoz:
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 1 kisebb cukkini
  • 25 dkg gomba
  • fél csirkemell
  • 15 dkg szeletelt bacon
  • 1 tojás
  • 10 dkg reszelt füstölt sajt
A csirkemellet felkockázom kb. 2x2 cm-es darabokra. A gombát és a cukkinit is apróra vágom. A hagymát felkockázom és olajon üvegesre pirítom. Hozzáadom a gombát, sózom, borsozom, s mikor a gomba összeesik, beleteszem a csirkehúst. Mikor a csirke kifehéredik és kicsit pirul, akkor hozzáteszem a cukkinit, és egy felvert tojást.Összekeverem. A muffintepsibe belerakom a papírkapszlikat, kibélelem őket baconnal, és belekanalazom a ragut. A tetejére apróra vágott petrezsemezöldet hintek, és megszórom a reszelt füstölt sajttal. 175 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt átsütöm.
Párolt rizzsel és majonézzel tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése