2010. december 11., szombat

Téli vacsik 1.

Tavaly újítottam ezt a receptet. Sokáig azt hittem, hogy kelt tészta ügyileg tehetségtelen vagyok, de aztán rávettem magam, megpróbáltam, és kiderült,hogy megy a dolog. Annál inkább örültem, mert a vacsikkal gyakran hadilábon állok, hisz a klasszikus hideg vacsi (felvágottfélék stb.) hamar unalmassá válnak. Ezzel talán kicsit fel lehet dobni a repertoárt. Ha van kenyérsütő gép a háztartásban, akkor a dagasztás kínjait is meg lehet spórolni.

Fokhagymás ricottával töltött kifli


Hozzávalók:
0,5 kg liszt
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
2 dkg cukor
1 teáskanál só
5 dkg olvasztott vaj
1 tojás sárgája a kenéshez
kevés reszelt sajt a tetejére (elhagyható)

Töltelék:
25 dkg ricottasajt
4 tojás
1 gerezd fokhagyma
só ízlés szerint


A tejet meglangyosítom, elkeverem benne a cukrot, belemorzsolom az élesztőt és langyos helyen felfuttatom. A vajat megolvasztom.
A lisztet kelesztőtálba teszem, összekavarom a sóval, és mélyedést készítek a közepébe. Ide öntöm a felfuttatott élesztőt és az olvasztott vajat, majd összegyúrom a tésztát s jól kidolgozom. Mikor elvált az edény falától, akkor letakarom, langyon helyen kelesztem 1 órát.

Míg a tészta kel, összeállítom a tölteléket. A ricottát elkeverem a sóval, zúzott fokhagymával és a 4 tojással. Ha a ricottának leve van, azt nem használjuk, fel, le kell róla önteni.

Mikor megkelt a tészta, 5 részre osztom, és a cipócskákból kerek kb.2 mm vastag lapot nyújtok. Ezt a kerek lapot kettévágom, és a félkör széleit behajtom. Rákenem a krémet, összetekerem, és a tepsibe rakom. A kifliket még 20 percig kelesztem, majd megkenem a tojássárgájával, és szórok rá kevés reszelt sajtot.

190 fokos sütőben 15-18 perc alatt készre sül.
Remek vacsora, vagy másnap reggeli, tízórai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése