2011. augusztus 11., csütörtök

Kis délutáni séta

Ez itt a 100. bejegyzés. Hurrá! Szeghalmon vagyunk a gyerekekkel, 2 hetes kis pihenésen. Minden nap kétszer sétálgatunk. Délelőtt egy rövidet, csak ide a szökőkútig, vagy csak a főutcán, délután meg nagyobbakat megyünk. Az elmúlt évben szépen felújították a városközpontot, tavasszal fejeződtek be a munkák. Megújult a Szabadság téri park, számos utca díszburkolatos járdát kapott, és a bicikliút hálózat hossza is megnőtt. A projektről számokban itt lehet olvasni.
Kis üröm az örömben, hogy sajnos a kerékpáros közlekedés moralitása kb. rosszabb, mint az autósoké. Vannak természetesen KRESZ táblák a bicikliút mentén, pl. ilyen egyszerűek, mint a STOP tábla, azonban ezeket vagy nem ismerik fel a kedves bringások, vagy totálisan figyelmen kívül hagyják. Lásd, amit én leggyakrabban tapasztalok, a Petőfi utca-Szabadság tér kereszteződése. Minap csak annak köszönhetően nem hajtott nagy sebességgel egy 10 év körüli gyerek a babakocsiba, mert én megálltam, holott, nekem volt elsőbbségem, a biciklisnek meg egy jókora STOP feliratú táblája. Akik nem ismerik a terepet, csak annyi, hogy épp átérve az úton kb. 50 cm szélességű szürke gyalogjárda van, na, ez idő alatt kell felmérni, hogy akkor most jön e biciklis, megálljak e azon a cseppnyi részen, vagy haladjak tovább... Nem elég, hogy a gyerek haladt el az orrom előtt lassítás nélkül, őt követte egy felnőtt férfi is. (Kis "kárörvendés", hogy másnap krétás jelek voltak felrajzolva, szóval valami gubanc van ott...nem csak én kötekszem...)
S ha már biciklisek, még  egy dolog: a szökőkút és környékén tapasztalt dolgok. Egy: gyerekek körbe-körbe kerekezve veszélyeztetik a kisebb gyerekeket a szökőkút körül. Kettő: A szökőkút mellett nem kis biciklis forgalom van, akik áthajtanak a téren. A gyerekek általában szaladgálnak a kút meg a pad közt, hol odaszaladnak a szülőhöz, hol vissza, aztán jön keresztül a téren egy biciklis, és bammmm, már ott is a baj...
Az is elé gyakori, hogy a biciklis úgy halad át az úton egyik oldalról a másikra, hogy szét se néz. Pedig a KRESZ 54 §-a erről is mond ezt-azt. Az elsőbbségi szabályok megsértéséről (STOP tábla figyelmen kívül hagyása) meg a Szabálysértési kormányrendelet 44 §-a mond ezt-azt.
Ajánlanám a szeghalmi rendőrkapitánynak állítson ide már néhányszor rendőrt, hátha még keresnének is vele az amúgy is hiányos államkasszának. De ha hosszútávon gondolkodik, akkor javasolnám, hogy huzamosabb ideig posztoljanak itt rendőrök, legalább a forgalmas órákban, figyelmeztessék a bicikliseket a szabálytalanságaikra, és higgye el, idővel megszokják a közlekedési rendet. (lásd Bp-en a Lánchídnál kb. 1-2 évig posztoló rendőrök nyomán megszűnt az autósok bepofátlankodása a buszsávba.)
Ja, és ajánlom még figyelmébe a városszerte össze-vissza parkoló buszokat (pl. Kossuth utca volt tsz iroda előtt, vagy a katolikus templommal szemben....ezeknek tán nem telephelyen lenne a helyük?), és a  hosszú egyenes utcákon, főleg az esti órákban eszetlenül száguldó motorosokat.

Mellesleg, úgy hallottam, a városban van a gyerekeknek kerékpáros KRESZ oktatás. Hát, hmmm.....

No,de lépjünk ezen túl, és lássunk szépeket is, szerencsére abból több van!
 Tegnap délután, gondoltam teszünk egy hosszabb sétát. Végigmentünk a gáton a gimnáziumig, közben készítettem pár növény fotót is. Ez a kedvencem.

Séta közben felhők kezdtek el gyülekezni az égen.

Végre elértünk a Berettyó-hídig. Pedig már párat halkan dörgött is az ég.

Hazafelé még útba esett a Gimnázium:
Meg az egyik patika
Elértünk a Szabadság térre, ahol elkapott egy kis eső, de nem tartott tovább 3 percnél. Közben a Városháza tetején elhelyezett webkamerán át integettünk kicsit apának. Ennek a webkamerának képe nézhető ide kattintva éjjel-nappal (google chrome használata ajánlott).
Most a szökőkútról nem teszek fel képet, inkább helyette az I. világháborús emlékmű. Hihetetlenül vörös muskátlikkal körbeültetve.
És ha már Szeghalom, akkor még valami. Szülinapos a város!