2011. augusztus 4., csütörtök

Heti főzőcske

Vágjunk bele!
Szombaton tejfölös gombalevest főztem. Mögéje pedig palacsintatésztába forgatott csirkemell csíkokat. Általában meg is ízesítem a bunda tésztáját kis zúzott fokhagymával, natur vegetával, apróra vágott petrezselyem zölddel; de van, hogy reszelek bele egy kis almát vagy krumplit, úgy is nagyon finom.

Vasárnap sajtos-tejfölös sertéstokány volt, tócsnival. A tokányfélék remek találmányok amikor nincs ötletünk. Tócsni a köretnek is, és ahhoz nagyon jó még a kapros-tejfölös tokány is.  Mivel jó sok tokány készült, maradt hétfőre, rizzsel.

Kedden tökfőzeléket készítettem fasírttal. Vagyis, a fasírt készítést jószerivel csak irányítottam, mert a 4 éves magához ragadta nemcsak a kenyéráztatás és morzsolás feladatát, hanem az egész fasírtgyúrást, miután nem volt hajlandó kimászni a masszából. Nekem csak fűszerezni volt szabad. Aztán a végén a gombócolást is ő hajtotta végre, így lettek gyermekkéz méretű gombóckák, én csak igazítottam rajtuk kicsit, már amelyiken kellett.

Tegnap azt mondta az uram, hogy főzzenek a kínaiak. Ráhagytam. Mondjuk nem volt semmi kedvem a kínaihoz, így magamnak csak illatos-omlós csirkét hoztam, amit paradicsommal fogyasztottam el.

Mára, minden unszolásom ellenére el kellett készítenem a marhapörköltet, nokedlivel, természetesen. Annyira nem kívántam, hogy el nem lehet mondani, de elkészítettem, és nagyon dícsérte az uram. Én meg közben szép csendben rájövök, hogy nem is szeretem a marhahúst...vagy legalábbis ilyen pörköltösen elkészítve nem... Ma leves is készült, tavaszias zöldségleves karalábéval, zöldborsóval.

Babókának tegnap készítettem először zöldbabot.
A zöldbabot kevés vízben felteszem főni, teszek bele fél gerezd fokhagymát, és kevés petrezselyem zöldet. Főtt rizzsel és főtt pulykahusival turmixolom össze, a végén adok hozzá egy evőkanál natur joghurtot. Merthogy igeneeeen, végre ehetünk joghurtot!!!Nincs bajunk tőle!!!!

További újításom a mai menüben volt. A fent említett tavaszias zöldséglevesből (karalábé, zöldborsó, répa volt benne), mielőtt tészta került volna bele, kivettem kb. 1 decinyit, összeturmixoltam, és ezt kapta a baba, persze mérsékelt sótartalommal készült. Másodiknak pedig cukkinifőzelék volt, abba pedig a marhapöriből csempésztem 2 kis kockát. No, ezzel sem volt baj, majdnem mindet befalta Balázska.

Legközelebb,azaz várhatóan holnap, főtt tojássárgát fogok keverni a főzelékébe.

Kedden Nóri moziban járt, Tündivel és Zsenyával nézte meg a Micimackót. Persze nem túl sok mindent sikerült megtudni a történetről, csak annyit mondott, hogy rázták a könyvet, meg eltűnt Füles farka,és a bagolynál volt... A felnőtt kísérőknek is tetszett a mese, egyetlen probléma volt, hogy nagyon hangos volt. Ezt már én is tapasztaltam,mikor az Aranyhajat néztük meg tavaly...Pedig a gyerekelőadásokat nem kéne olyan hangosan nyomni, mint a felnőttet (megjegyzem az én nagyon érzékeny fülemnek a felnőtt filmnél is nagyon sok a hang...).
Következő mozicélpont a Hupikék törpikék lesznek, meg a Verdák 2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése