2011. augusztus 25., csütörtök

Mit főzzek a melegben????

Ígérem rövid leszek, mint a nyári a zápor, ami valljuk be igen jól esne, most, amikor fél 12 tájt már 32 fok van...

Balázs az elmúlt 2 napban nagyon rosszul aludt, sőt a nappali dolgokat, a 2 alkalommal 30-40 perces szundit alvásnak nem nagyon nevezném. Naponta 2-3 alkalommal van pancsi is a meleg miatt, de most az sem fárasztotta. Este is mikor beraktam az ágyába, csak sírt. Tegnap este beraktam, azt gondolva, hogy hál' istennek, alszik, és elszaladtam Nórit lefürdetni.Mint kiderült nem aludt el, csak sírt- de jött apa, aki csodát művelt, mert Balázs végigaludta az éjszakát, reggel 6.50-ig nyugi volt. Végül nem bántam, hogy ekkor már nem aludt vissza, mert gyorsan összekaptam magunkat és lementem a boltba, a még elviselhető 28 fokos reggelen.

Visszakanyarodva a főzéshez, azt találtam ki ma, hogy brokkolikrém leves  lesz, hát most mirelitből, az hamar megfő, és mivel van egy csomó tegnap előtti kenyerem, pirítok hozzá kenyérkockákat serpenyőben. Másodiknak pedig pirított máj lesz rizzsel. Bár lehet köret nélkül is salival, hogy minél kevesebbet melegítsen a tűzhely...

Babakaja ügyileg is jól kifundáltam, mert a levest eheti már, sőt, tegnap kiprovokálta, hogy a mi ételünkből egyen, a csőben sült karfiolból. Egyértelműen jelezte ,hogy neki a répás zöldséges pulykahusis főzi nem kell. Adjál csak anya abból, amit ti esztek! Hát, a karfiol szöttyében volt ugye tojás fehérjével, de annyit nem evett ,hogy gond lett volna belőle. Összenyomkodtam neki villával, úgy eszegette, és tetszett neki nagyon.
Na, szóval, mivel 10 hós babáról van szó, már ehet heti egyszer májat. Készítettem egy kis párolt almát, abba rakok majd neki egy fél májat, meg a párolt rizsből egy kanállal és azt turmixolom neki össze. A brokkolikrém levesből pedig még addig szedek ki neki amíg nem rakok bele tejfölt.
Egyre gyakrabban tapasztalom egyébként, hogy amit külön főzök a Balunak, nemigen eszi meg, azt viszont amit magunkanak készítek, általában levesek (zöldséglevesek, húsleves) igencsak lelkesen lapátolja befelé. De kóstolt már paprikás krumpliból krumplit összenyomva, sőt előfordult, hogy a főzelékébe a marhapöriből tettem egy kocka husit...De olyan is volt, hogy a délutáni gyümibe, őszibarackba a rántott husiból (persze bunda nékül) turmixoltam egy darabkát...

Egy valamire nagyon jó azért ez a szokatlan meleg. Elkezdtek pirosodni a paradicsomok a folyosón!!!!!:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése