2012. december 13., csütörtök

Karácsony, gesztenye.....avagy karácsonyi sütiötlet

Nem mellesleg tök gyorsan megvan....akár karácsonyra készül,akár nem.
Szóval, figyelt a hűtőben fél doboz maradék mascarpone meg tejszín, amit nagyon sürgősen el kellett használnom. Az előzőekben láttott habos-kávés piskótatekercsnél Andris addig mondogatta, hogy gesztenyés, mikor az  a közelben sem látott gesztenyét, hogy elhatároztam,okés, a következő verzió az lesz, hogy gesztenyét rakok a krémbe. No még annyit bolondítottam rajta, hogy eredetileg kakaós piskótával képzeltem el, majd gondoltam legyen vizes piskóta, de mire kiszedtem a csészikémbe a 6 evőkanál vizet, rájottem, hogy akkor most nem víz lesz benne hanem kávé. Így iziben 6 evőkanál kávéval kevesebb lett a délutáni kávéadagomban.


Habos-gesztenyés szelet

Piskótához
  • 6 tojás
  • 6 ek. kávé
  • 12 csapott ek. cukor
  • 8 csapott ek. liszt
  • 4 csapott ek. cukrozatlan kakaópor
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 tk. vanília aroma
Krémhez:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 3 ek. porcukor
  • rum vagy rumaroma ízlés szerint
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl tejszín
Máz:
  • 8 dkg tortabevonó csokoládé
  • kb. 5 dkg margarin
  • 6-8 ek. étolaj

A tojásokat kettéválasztjuk; a liszttel elkeverjük a kakaópor és a sütőport, a sütőt előmelegítjük 180 fokosra, a tepsit kikenjük,lisztezzük. A fehérjékből kemény habot verünk; mikor elkezd keményedni a hab akkor fokozatosan hozzáadagoljuk a cukrot. A kemény habhoz adjuk a 6 ek. kávét, majd felváltva a kakaós-sütőporos lisztet és a tojássárgákat, végül a vanília aromát. A kész masszát kivajazott-lisztezett tepsibe simítjuk és az előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt megsütjük. Én a sütő magasabb falú tepsijébe szoktam rakni, s mikor megsül kettévágom, így gyorsan megvan a 2 lap. Ha nem így,akkor nagyobb tepsiben a tésztát kétfelé osztva kétszerre sütök 1-1 lapot.
A krémhez a felengedett gesztenyemasszát villával összenyomkodjuk, hozzáadagoljuk a mascarponét, a porcukrot és a rumot/rumaromát.

Felverjük a tejszínt habnak és fokozatosan a gesztenyés masszához adjuk, szépen belekevergetjük. Én növényi alapú tejszínt szoktam használni, mert nagy biztonsággal felverődik és habfixáló sem kell bele.

A kihűlt lapon elegyengetem a krémet, úgy,hogy néhány kanállal maradjon a süti tetejére is, a csokimáz alá. Rárakom a másik pikótalapot, majd megkenem a maradék kis krémmel.

A mázhoz gőz fölött felolvasztom a csokit a margarinnal, közben fokozatosan hozzákeverem az olajat. Nem kell túlhevíteni, mert az nem tesz jót a csokinak, csak hogy éppen megolvadjanak a hozzávalók, és viszonylag jól folyós anyagot kapjunk.
A mázzal bevonom a süti tetejét és 1-2 órára hűtőbe teszem szeletelés előtt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése