2012. december 15., szombat

Minden gyerek szereti, kivéve az enyémeket, mi az???

Hát ez:

Bolognai-jó, spagettivel. Csak nálunk apa épp a makarónit kedveli, a gyerekeknek meg tök mindegy mivel nem eszik,így lett makarónival.

Bolognai szerintem

  • 50 dkg darált hús (én sertésből szoktam)
  • 1,5 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 közepes méretű sárgarépa
  • 1 doboz hámozott paradicsom konzerv
  • 1,5 dl vörösbor
  • kevés olaj
  • 25-30 dkg makaróni száraztészta

  • A vöröshagymát megpucoljuk, apró kockákra vágjuk és kevés olajon megpirítjuk.
    Hozzáadjuk a darált húst, amit fehéredésig pirítunk magas lángon, illetve amíg a leve elpárolog. Közben a répákat megpucoljuk és a nagylyukú reszelőn lereszeljük.
    Ha a hús leve elpárolgott megsózzuk,borsozzuk, belenyomjuk a fokhagymát, hozzáöntjük a reszelt répát,aláöntünk 1 dl vörösbort. Továbbra is magas lángon pároljuk. Ha elillant a bor, akkor hozzáadjuk a hámozott paradicsomot, és a maradék bort.
    A ragut kb. 20 perc alatt készre főzzük mérsékelt lángon. Ha szükséges 1-2 tk. cukorral elvehetjük a paradicsom savanyúságát.
    Makarónival tálalom, a tetejére reszelt sajtot hintek.

    Nem szeretem az instant dolgokat, így a por vagy üveges bolognait sem. Olaszországban élő rokon elmondta az ő általa ismert bolognai receptjét. Abban zeller (gumó reszelve) is volt, de mivel a családom nem szereti,azt ki szoktam hagyni. Azt gondoltam, talán kell bele oregáno vagy kakukkfű, de olasz rokon azt mondta, nem kell. És láss csodát! Tényleeeg....egyáltalán nem hiányzik belőle.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése